Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Ćwiczenia mięśni dna miednicy (tzw. mięśnie Kegla)

To właśnie mięśnie dna miednicy (potocznie nazywane mięśniami Kegla) w znacznym stopniu wpływają na udane życie seksualne. Zobacz, dlaczego warto o nie dbać i jak je ćwiczyć.

mięśnie dna miednicy fot. shutterstock.com

Jesteśmy wysportowane, staramy się mieć ładnie wyrzeźbione ciało, a o tych mięśniach zapominamy. A jakość naszego życia seksualnego zależy w znacznej mierze od ich kondycji. To mięśnie dna miednicy: popularnie, choć błędnie zwane mięśniami Kegla.

W sieci krąży mnóstwo bzdur na temat tego, jak je ćwiczyć, dlatego najlepiej oddać się w ręce profesjonalisty. Kamila Raczyńska-Chomyn, pedagog, szkoleniowiec i edukatorka seksualna, ukończyła kursy instruktorskie dwóch szwajcarskich metod – CANTIENICA – Program Power oraz BeBo Trening Dna Miednicy (metoda rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Uroginekologiczne).

„Warsztaty Dobre Ciało to z jednej strony dawka konkretnej wiedzy na temat budowy oraz funkcji mięśni dna miednicy, okazja do obalenia najpopularniejszych mitów dotyczących tego obszaru (np. tych mówiących o »zbawiennym wpływie « tzw. kulek gejszy na dno miednicy), możliwość poznania podstawowych ćwiczeń świadomościowych, wzmacniających oraz rozluźniających mięśnie dna miednicy, ale także czas na szczere rozmowy w kobiecym gronie (zdarza się, że na sali spotykają się trzy pokolenia kobiet)” – mówi Kamila Raczyńska.

SPRAWDŹ KONIECZNIE: Przykładowe ćwiczenia mięśni dna miednicy

Poprzez wzmacnianie oraz świadome rozluźnianie mięśni dna miednicy oddziałujemy na resztę ciała – szkielet się napręża, ciało się prostuje, stawy są odciążone, a organy przestają być uciskane. To z kolei wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie, sposób poruszania się, wygląd, ale także działa profilaktycznie w przypadku takich schorzeń, jak WNM, bóle kręgosłupa, a nawet migreny!

Zwiększona świadomość ciała oraz „rozbujanie” miednicy wpływają pozytywnie na jakość współżycia seksualnego. Regularny trening uczy, kiedy rozluźniać, a kiedy napinać mięśnie (również podczas seksu), dzięki czemu uczestniczki zauważają pozytywną zmianę w swoim życiu erotycznym.

Dodatkową korzyścią płynącą z rozluźniania się są mniej bolesne miesiączki. Zainteresowana? Oto szczegółowy opis ćwiczeń zaproponowanych przez Kamilę, a po więcej informacji zajrzyj na www.dobrecialo.pl oraz na FB Dobre Ciało.

WH 06/2017

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij