[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Zdrowe plecy – jak wybrać specjalistę?

Odczuwasz ból pleców i kręgosłupa? Udając się do specjalisty (masażysty, fizjoterapeuty, osteopaty), upewnij się, że nie oddajesz się w ręce byle kogo. Zobacz, jak odróżnić profesjonalistę od naciągacza.

fizjoterapeuta masaż pleców

W dobrych rękach, czyli jak wybrać terapeutę od pleców

Szukasz pomocy? Zanim oddasz swój kręgosłup w czyjeś ręce, upewnij się, że są to ręce doświadczone i należące do odpowiednio wykształconego terapeuty. Nieważne, czy nazywa się masażystą, chiropraktykiem, terapeutą manualnym, osteopatą, czy jaką posługuje się metodą, musi mieć Twoje pełne zaufanie.

Pewnie kojarzysz, jak Alan Harper z serialu „Dwóch i pół” przedstawiał się jako doktor chiropraktyki i, o ile nie sprostował go brat, wolał uchodzić za lekarza niż „kręgarza”. Nie on jeden. Dlatego nawet otępiona z bólu nie pozwól, by ktoś manipulował przy Twoim kręgosłupie, jeśli nie może przedstawić Ci swoich certyfikatów. I internetowy kurs masażu się nie liczy.

ZOBACZ TEŻ: 5 sposobów na zapobieganie bólom

W większości przypadków WHO wymaga od terapeutów, żeby oprócz specjalistycznych kursów, przede wszystkim mieli przygotowanie medyczne, czyli studia medyczne, a najczęściej fizjoterapeutyczne. Możesz sprawdzić na stronie internetowej, czy taki np. Alan Harper, do którego się wybierasz, należy do stowarzyszenia zrzeszającego certyfikowanych specjalistów w swojej dziedzinie.

Dobry terapeuta przeprowadzi z Tobą szczegółowy wywiad, poprosi o wyniki badań, zacznie od diagnostyki. A jeśli nie będzie przeciwskazań, jego ręce przyniosą Ci ulgę większą i bardziej trwałą niż jakiekolwiek środki przeciwbólowe.

Zobacz, jak raz na zawsze postawić krzyżyk na bólu krzyża:

  • Jeżeli masz pracę siedzącą, nie spędzaj godzin na byle stołku. Zainwestuj w ergonomiczne krzesło.
  • Podnosząc coś ciężkiego (nie tylko sztangę, ale i np. dziecko), zginaj kolana, ale utrzymuj proste plecy.
  • Przyjrzyj się swojej sylwetce na zdjęciach lub poproś o to fizjoterapeutę . Pracuj nad wzorową postawą.
  • Dbaj o prawidłową masę ciała i ćwicz (nie tylko brzuch – rozwijaj proporcjonalnie mięśnie całego ciała.
  • W ciągu dnia nie utrzymuj za długo jednej pozycji, a w nocy zadbaj o materac wspierający kręgosłup.

ZOBACZ TEŻ: Bóle kręgosłupa – rodzaje, przyczyny i sposoby na ich uniknięcie

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij