REKLAMA

Zasady zdrowego spacerowania

Jeżeli wybierasz się na długi spacer w miejsce, w którym spacerować też będzie wielu innych ludzi, zadbaj o swoje zdrowie. W tłumie prawie na pewno będzie ktoś zakażony koronawirusem.

spacer, protest, tłum Shutterstock.com

Zanim wyjdziesz protestować, lub zwyczajnie przejść się trochę po mieście albo parku, przygotuj się, a wrócisz bezpiecznie do domu i nie złapiesz wirusa. Koniecznie też przed wyjście zmierz sobie temperaturę. Jeśli masz podwyższoną - zostań w domu. Dla własnego dobra i dla dobra ogółu. 

Kurtka

Deszcz Cię nie rozpuści, ale jeśli przemokniesz, możesz wyziębić organizm, a wyziębiony jest mniej odporny. Weź więc kurtkę z kapturem. Parasolkę też weź, ale pamiętaj, że gdy deszcz zacina z boku, parasolka się słabo sprawdza. Nieprzemakalna kurtka z kapturem chroni lepiej.

REKLAMA

Jakie buty na spacer?

Załóż wygodne buty. Wygodne, czyli np sportowe - w sportowych wygodniej się biega. Unikaj szpilek i wysokich obcasów. W tłumie będzie się w nich chodzić niewygodnie.

Nie zapomnij maseczki

Po pierwsze, jest taki obowiązek, po drugie, maseczka na Twarzy chroni Ciebie i innych. W razie kichnięcia lub kaszlnięcia zmniejsza ilość i zasięg aerozolu potencjalnie zawierającego wirusy.

ZOBACZ TEŻ: Jak poradzić sobie z parującymi okularami nad maseczką?

Weź maseczkę na zmianę

W trakcie szybkiego marszu oddychasz częściej i bardziej intensywnie. Para wodna osadza się na maseczce, uszczelniając ją i utrudniając oddychanie. Gdy poczujesz, że Twoja maseczka zrobiła się mokra, zmień ją na suchą.

ZOBACZ TEŻ: Jak poradzić sobie z trądzikiem od maseczki?

Zjedz coś przed wyjściem

Organizm potrzebuje energii - przed wyjściem na spacer zjedz solidny posiłek, najlepiej ciepły. Głód sprawia, że jesteśmy - podobnie jak inne zwierzęta - bardziej skłonni podejmować ryzykowne decyzje.

Weź ze sobą gorący napój

Dziś prawie każdy ma już w domu kubek termiczny, a nawet jeśli Ty nie masz, to możesz go za niewielkie pieniądze kupić. Zabierz go ze sobą - napełnij kawą w domu, albo w jednej z czynnych kawiarni serwujących kawę na wynos - w ten sposób przy okazji pomożesz też swojej ulubionej kawiarni. Gdy to wszystko się skończy, będziesz przecież chciała się gdzieś umówić na kawę.

Posłodź kawę

Na wypadek, gdyby spacer się przedłużał, warto zapewnić sobie dostawy energii na dłużej. Jednym ze sposobów jest posłodzenie kawy syropem klonowym. Ten kanadyjski wynalazek ma mniej kalorii niż cukier i niższy indeks glikemiczny (cukier - IG 68, syrop klonowy IG 54), co oznacza, że będzie dostarczał energię dłużej niż biały cukier.

Nie pij alkoholu

Po pierwsze, alkohol osłabia odpowiedź immunologiczną, zatem zwiększa ryzyko zakażenia. Po drugie, upośledza koordynację ruchową, a ta może Ci się przydać - w tłumie łatwo się potknąć, poślizgnąć czy zostać popchniętą. Wówczas zmysł równowago jest na wagę złota. Po trzecie wreszcie, w razie kłopotów będziesz potrzebowała umysłu działającego na najwyższych obrotach - a alkohol upośledza zdolność podejmowania decyzji.

Wzmocnij odporność

Na wypadek, gdyby spacerowanie weszło Ci w nawyk, przypominamy najważniejsze zasady utrzymania odporności na optymalnym poziomie:

  • wysypiaj się 
  • jedz regularnie 
  • jedz więcej warzyw i owoców
  • unikaj sytuacji stresowych, a jeśli nie możesz ich uniknąć, naucz się relaksować
  • nie dopuszczaj do wychłodzenia organizmu
  • nie pal
  • nie pij alkoholu - on rozgrzewa tylko na chwilę
  • jesienią i zimą suplementuj witaminę D - coraz więcej badań sugeruje, że prawidłowy poziom tej witaminy zmniejsza ryzyko zakażenia koronawirusem, a jeśli już zachorujesz, przebieg choroby będzie łagodniejszy.

ZOBACZ TEŻ: Co robić, jeśli zostaniesz zatrzymana przez policję?

Źródła:
https://www.psychologytoday.com/us/blog/how-risky-is-it-really/201307/the-risk-hunger-it-makes-you-take-more-risks
https://www.mpg.de/7422218/hunger-behaviour
https://www.sciencedaily.com/releases/2020/10/201005101521.htm

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA