[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Zamiast antydepresantów: metody naturalne

Gdy czujesz, że życie wymyka Ci się spod kontroli, że coraz częściej odczuwasz lęk, a stres nie daje Ci zasnąć, musisz się ratować. Zanim jednak sięgniesz po klasyczne leki przeciwlękowe i przeciwdepresyjne, wypróbuj metody naturalne. Badania potwierdzają, że często są równie skuteczne, a czasami wręcz skuteczniejsze niż pigułki.  

kot fot. shutterstock.com

Wyciąg z różeńca

Uczeni z University of Pennsylvania przeprowadzili eksperyment, w którym wykazali, że ludzie cierpiący na depresję, przyjmujący wyciąg z różeńca górskiego (Rhodiola rosea), zauważyli u siebie zmniejszenie objawów depresji w stopniu porównywalnym do tych, którzy w tym samym czasie przyjmowali jeden z klasycznych leków przeciwdepresyjnych (tzw. SSRI). Jednocześnie różeniec spowodował o połowę mniej skutków ubocznych.

REKLAMA

Wyjdź z psem, pogłaszcz kota

Przeprowadzone w 2012 roku badanie wykazało, że mieszkanie pod jednym dachem z psem obniża poziom stresu, łagodzi fobie, zwiększa zaufanie i poziom empatii. Uczeni przypuszczają, że jest to wpływ oksytocyny – potężnego hormonu, który uwalnia się za każdym razem, gdy bawisz się z psem, głaszczesz go lub pozwalasz mu się lizać.

Ruszaj się

Dla czytelniczki Women's Health to pewnie nic nowego, ale przypominamy dla porządku. Przeprowadzona przez uczonych z University of Toronto metaanaliza ponad 30 porządnie wykonanych badań wykazała, że aktywność fizyczna zmniejsza znacząco ryzyko depresji. Uwaga! Nie musisz się nawet mocno spocić. Wystarczy 20-30 minut umiarkowanego wysiłku dziennie, np. szybszy spacer czy przejażdżka rowerem.

Terapia MBCT

Depresja to choroba umysłu, a zatem można ją próbować leczyć również za jego pomocą. Brytyjscy uczeni sprawdzili skuteczność tzw. terapii poznawczej opartej na uważności (MBCT) i porównali ją z tradycyjnie stosowanymi antydepresantami. Również w tym przypadku terapia bez farmaceutyków była porównywalnie skuteczna – ba, nawet nieznacznie skuteczniejsza niż zwykłe pigułki.

Wyjdź na słońce

W piśmie „Environmental Health” opublikowano wyniki dwuletniego badania wpływu światła słonecznego na objawy depresji. Okazało się, że im więcej słońca w naszym życiu, tym mniej przypadków depresji. Ekspozycja na światło słoneczne reguluje bowiem poziom serotoniny i melatoniny, a to wahania tych dwóch hormonów są jedną z przyczyn pogorszenia nastroju.

Idź się nieco rozluźnić

Wiadomo, że masaż działa rozluźniająco zarówno na mięśnie, jak i na psychikę. Okazuje się, że jest skuteczny również w zwalczaniu depresji. Jak donosi „Journal of Clinical Psychiatry”, znanych jest aż 17 badań potwierdzających skuteczność masażu w łagodzeniu objawów tej choroby XXI wieku.  

Zobacz także, jak łykać pigułki, żeby nie przedawkować i poznaj sposoby na zimową depresję

WH 09/2016

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij