Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Wpływ technologii na zdrowie i urodę

Suche oko,zespół cieśni nadgarstka i płaska pupa - to tylko jedne z licznych dolegliwości, jakie dotykają osoby nadużywające nowych technologii. Jesteś ciągle online? Sprawdź, jak to wpływa na Twoje zdrowie i urodę.

technologia zdrowie fot. shutterstock.com

Nowe technologie są super! Możesz dzięki nim podglądać codzienne życie gwiazd (i swojego byłego), odpowiadać na służbowe mejle prosto z łóżka i plotkować do upadłe go z kumpelkami przez Messengera. Ale ciągłe bycie online ma także swoją ciemną stronę. Sprawdź, co się dzieje, gdy jesteś ciągle online.

Płaski zadek

Za pomocą telefonu, siedząc wygodnie w domu czy w pracy, możesz załatwić prawie wszystko. Niestety, mamy dla Ciebie kiepską wiadomość: siedzenie i brak ruchu kończy się nie tylko złą postawą i bólem pleców, ale i płaską pupą. Lifting mięśni pośladkowych zapewnią Ci odpowiednie ćwiczenia, które znajdziesz na naszej stronie w zakładce „Jędrne pośladki”. W przeciwnym razie żegnajcie marzenia o byciu drugą Jen Selter!

Z raportów wynika, że w sieci spędzamy już ponad 6 godzin dziennie. I nawet nie próbuj nam wmawiać, że Ciebie to nie dotyczy. Akurat!

Suche oko

„Wpatrywanie się w ekran zmniejsza ilość mrugnięć o około 30%” – mówi Daniel Hardiman- McCartney z London College of Optometrist. Rezultat? Swędzące, piekące i zmęczone oczy oraz, w konsekwencji, zaburzenia widzenia. Pomoże Ci trzymanie się zasady 20/20/20: co 20 minut przez 20 sekund wpatruj się w jakiś obiekt oddalony o około 6 metrów.

Zespół kanału łokciowego

Smartfoniarki i smartfoniarze doczekali się swojego schorzenia: zespołu kanału łokciowego. Na czym polega? Gdy zbyt często uginasz rękę, możesz odczuwać ból w przedramieniu i palcach. Fizjoterapeuta Ryszard Buk poleca jedno ćwiczenie.

Wykonuj je 3 razy dziennie: wyciągnij przed siebie wyprostowaną lewą rękę, palce skieruj do ziemi. Prawą ręką przyciągnij lewą dłoń w stronę ciała, żeby poczuć napięcie w przedramieniu i nadgarstku. Zmień stronę i ponownie wykonaj ćwiczenie.

Przegrzany mózg

Ciągle nowe bodźce sprawiają, że Twój mózg jest pobudzany dopaminą. Chociaż nazywana jest hormonem szczęścia, akurat w tym przypadku nie ma powodu do radości. Ciągła stymulacja przyzwyczaja Twój mózg do nowych rzeczy, co skutkuje później krótszymi okresami skupienia i słabszą koncentracją.

Gdy musisz się skupić, wyłącz wszystko, co mogłoby Cię rozpraszać. Jeśli korzystasz z przeglądarki Chrome, zainstaluj sobie wtyczkę StayFocused, dzięki której np. zablokujesz na pewien czas fejsa.

kobieta z telefonem fot. shutterstock.com

Ciężki kark

Ciekawostka: ludzka głowa waży ok. 5 kg. Gdy lekko pochylasz się do przodu (jak podczas scrollowania ekranu), nacisk na kark wzrasta do ok. 30 kg. Dlatego zawsze staraj się trzymać telefon na wysokości twarzy. Esemesujesz w autobusie? Na kolanach połóż torbę i oprzyj na niej łokcie – dzięki temu nie będziesz musiała się aż tak pochylać.

Brudna buzia

Pewnie słyszałaś już o badaniach, które wykazały, że na smartfonach jest więcej zarazków niż na desce klozetowej? Fuj. Twój telefon to siedlisko bakterii, więc przykładanie go do twarzy (gdy dzwonisz) nie wpływa dobrze na stan Twojej cery.

Dlatego codziennie czyść telefon jednorazową ściereczką antybakteryjną. Alkohol może uszkodzić ekran? Zastanów się, czy bardziej zależy Ci na ekranie, czy na skórze.

Rozedrgane serce

Wstrzymujesz dech, czytając służbowe mejle, kiepsko śpisz, bo do sypialni zabierasz ze sobą laptopa (jego ekran emituje niebieskie światło) i jesteś ciągle w trybie oczekiwania: na telefon, SMS lub powiadomienia z FB.

Badania wykazały, że aż 68% użytkowników smartfonów doświadcza tzw. syndromu fantomowych wibracji. Wydaje Ci, że coś do Ciebie przyszło, ale okazuje się, że nie. Ciągłe napięcie nie wpływa też dobrze na serce. Jak o nie zadbać? Przejść na cyfrowy detoks.

Zespół cieśni kanału nadgarstka

Siedzisz na kanapie przed telewizorem, ciesząc się wolnym weekendem. Nagle z dłoni wypada Ci kubek z herbatą. Nie możesz go utrzymać. To efekt tzw. zespołu cieśni kanału nadgarstka, którym kończy się bezustanne klepanie w klawiaturę oraz zaciskanie dłoni na myszce od komputera. Pomoże ćwiczonko: ułóż ręce jak do modlitwy, trzymaj palce razem i staraj się jak najbardziej je obniżyć. Czujesz? Dobrze.

ZOBACZ TEŻ: Czy jesteś uzależniona od internetu? [QUIZ]

WH 10/2017

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij