[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Warzywa na zmęczenie [WH fitness]

Jakie warzywa pomagają opóźnić zmęczenie po intensywnym wysiłku?. Tego, i nie tylko, dowiesz się z poniższej porcji fitnessowych ciekawostek.

fot. shutterstock

Forma z ogródka

Według badań z Frontiers in Physiology warzywa bogate w naturalne azotany odsuwają zmęczenie w czasie, pomagając lepiej wykorzystywać tlen. Nie sięgaj zatem po batonik, kochana, tylko po warzywa: szpinak, seler naciowy i buraki, np. w formie smoothie (pół buraka, garść szpinaku, 10 g imbiru, duży liść jarmużu, marchewki, pół limonki).

WH radzi: Tuż przed wysiłkiem nie pakuj w siebie za dużo błonnika, bo to będzie ciężki trening – z finiszem w toalecie.

Trening Komedia

Ludzie stroją przezabawne miny, podnosząc ciężary, śmiesznie sapią, biegając, i komicznie próbują odtworzyć choreografię na zumbie. Potraktuj czasem klub fitness jak scenę kabaretową, a Twoja forma na tym zyska. Badania na Georgia State University wykazały, że mięśnie pracują intensywniej, gdy śmiejemy się podczas ćwiczeń siłowych, równoważnych czy poprawiających gibkość. Chichot wzmacnia i rozluźnia mięśnie. Chociaż taki trening, gdy nie jest Ci do śmiechu, też jest potrzebny

Naucz się odpoczywać

Nie odpuszczasz na treningach, bo chcesz być szczupła, zwinna i sexy. Jeżeli chcesz być też zdrowa, to w grypowym okresie nie przesadzaj z intensywnością (bo będziesz pociągająca, ale nosem). Kolejne doniesienia naukowców potwierdzają, że za dużo intensywnych treningów, z niewystarczającą ilością odpoczynku, zmniejsza aktywność białych krwinek, stojących na straży Twojej odporności. Według badań dwa mocne treningi z rzędu są jeszcze OK, ale potem już musisz wrzucić na luz. Najlepiej planuj tak, żeby mocne sesje przeplatały się z lekkimi lub dniami wolnymi od treningów.

REKLAMA

REKLAMA

Trening to nie rozgrzeszenie

150 minut ćwiczeń w tygodniu ogranicza ryzyko chorób wywołanych nadużywaniem alkoholu. Co nie znaczy, że fitness rozgrzesza maratony za barem. Wciąż lepiej zapobiegać niż leczyć – nawet treningiem.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij