[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Warzywa na zmęczenie [WH fitness]

Jakie warzywa pomagają opóźnić zmęczenie po intensywnym wysiłku?. Tego, i nie tylko, dowiesz się z poniższej porcji fitnessowych ciekawostek.

fot. shutterstock

Forma z ogródka

Według badań z Frontiers in Physiology warzywa bogate w naturalne azotany odsuwają zmęczenie w czasie, pomagając lepiej wykorzystywać tlen. Nie sięgaj zatem po batonik, kochana, tylko po warzywa: szpinak, seler naciowy i buraki, np. w formie smoothie (pół buraka, garść szpinaku, 10 g imbiru, duży liść jarmużu, marchewki, pół limonki).

WH radzi: Tuż przed wysiłkiem nie pakuj w siebie za dużo błonnika, bo to będzie ciężki trening – z finiszem w toalecie.

Trening Komedia

Ludzie stroją przezabawne miny, podnosząc ciężary, śmiesznie sapią, biegając, i komicznie próbują odtworzyć choreografię na zumbie. Potraktuj czasem klub fitness jak scenę kabaretową, a Twoja forma na tym zyska. Badania na Georgia State University wykazały, że mięśnie pracują intensywniej, gdy śmiejemy się podczas ćwiczeń siłowych, równoważnych czy poprawiających gibkość. Chichot wzmacnia i rozluźnia mięśnie. Chociaż taki trening, gdy nie jest Ci do śmiechu, też jest potrzebny

Naucz się odpoczywać

Nie odpuszczasz na treningach, bo chcesz być szczupła, zwinna i sexy. Jeżeli chcesz być też zdrowa, to w grypowym okresie nie przesadzaj z intensywnością (bo będziesz pociągająca, ale nosem). Kolejne doniesienia naukowców potwierdzają, że za dużo intensywnych treningów, z niewystarczającą ilością odpoczynku, zmniejsza aktywność białych krwinek, stojących na straży Twojej odporności. Według badań dwa mocne treningi z rzędu są jeszcze OK, ale potem już musisz wrzucić na luz. Najlepiej planuj tak, żeby mocne sesje przeplatały się z lekkimi lub dniami wolnymi od treningów.

Trening to nie rozgrzeszenie

150 minut ćwiczeń w tygodniu ogranicza ryzyko chorób wywołanych nadużywaniem alkoholu. Co nie znaczy, że fitness rozgrzesza maratony za barem. Wciąż lepiej zapobiegać niż leczyć – nawet treningiem.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij