[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Uzależnienie od alkoholu - sprawdź, czy masz problem

Uzależnienie od alkoholu przychodzi znienacka. Moment, w którym „fajnie” zaczyna przeradzać się w „już niefajnie”, jest trudny do uchwycenia, ale tym bardziej warto poświęcić uwagę, żeby go nie przegapić. Wolne od alkoholu to jest ten detoks, który autentycznie polecamy.

Uzależnienie od alkoholu - objawy

  1. Masz więcej przyjaciółek, z którymi piłaś, niż tych, z którymi nie.
  2. Dni, gdy masz kaca w biurze, przeszły do legendy.
  3. Wychodzisz z imprezy ostatnia (albo jesteś pierwsza do odholowania do domu).
  4. Butelka czerwonego wina to pierwsza rzecz, którą wkładasz do koszyka.
  5. Budzisz się w nocy z kołaczącym sercem i „Saharą” w ustach.

ZOBACZ TEŻ: Zdrowe drinki bez alkoholu [pyszne przepisy]

Uzależnienie od alkoholu - szkody

Kiedy kac wypuszcza głowę z żelaznych kleszczy, myślisz, że już po wszystkim, a szkodliwe skutki alkoholu ograniczają się tylko do 24 h (no dobrze, może do 48, w końcu nie jesteśmy już dwudziestolatkami). Niestety, tak dobrze nie ma – przeciwnik nie jest sprinterem, tylko maratończykiem, a efekty jego działania widać dopiero na dłuższą metę. Wyższe ciśnienie krwi, zwiększające ryzyko chorób naczyniowych z atakiem serca i udarem na czele, to raz. Dwa to coraz większa ilość tłuszczu otaczająca wątrobę i zakłócająca jej pracę (z sercem zachodzi podobny proces). Trzy to przyspieszenie degeneracji mózgu, cztery to szereg szkód w przewodzie pokarmowym, pięć – zaburzenia hormonalne. Mamy jeszcze sześć, siedem i osiem, a nawet więcej...

Uzależnienie od alkoholu- detoks

Nikt nie wymaga od Ciebie absolutnej abstynencji i Ty sama też nie powinnaś od razu stawiać sobie poprzeczki tak wysoko (nie mówimy oczywiście o sytuacji uzależnienia – w takim wypadku zwracasz się przecież do terapeuty, a nie do nas). Zacznij od kilku dni w tygodniu w ogóle bez procentów, a w pozostałe ogranicz ich ilość. Za bezpieczną uznaje się ilość dwóch standardowych porcji alkoholu (zawiera ją 1 półlitrowe piwo, kieliszek wina o pojemności 200 ml czy 60 ml wódki). Zadbaj koniecznie o dietę pełną warzyw i owoców, bo Twoje ciało potrzebuje teraz jak nigdy witamin i składników mineralnych. Przyda się też dawka ruchu, żeby przyspieszyć spalanie kalorii i wzmocnić nadwerężony układ krwionośny. Sport zaaplikuje Ci także zastrzyk endorfin, dzięki którym na trening będziesz czekać bardziej niż na kolejny wieczór przy winie. Przyda się także ostropest plamisty. Zawierający go suplement wspomoże pracę wątroby nadwerężonej nadmiarem alkoholu

REKLAMA

REKLAMA

Efekty

Pokonaj choroby

Obniżając ciśnienie krwi, redukujesz długoterminowe ryzyko zachorowania na dłuuuuugi szereg chorób – od udaru po nowotwory

ZOBACZ TEŻ: Uprawianie sportu a alkohol: jak wpływa na organizm?

Popraw płodność

Alkohol zakłóca pracę hormonów i utrudnia zajście w ciążę, dlatego odstaw go, jeśli starasz się o dziecko. W ciąży też obowiązuje abstynencja.

Ulżyj mózgowi

Tylko bez paniki – zmiany w mózgu nie są nieodwracalne. Jeśli tylko dasz mu wreszcie odetchnąć, nawet po latach zacznie wracać do formy.

Śpij lepiej

Przyspieszone bicie serca i zakłócenia oddychania (partner przypadkiem nie szturcha Cię w bok, bo chrapiesz?) nie pomagają wstać na świeżości.

Bądź szczupła

1 g alkoholu to 7 kcal, a każda godzina w knajpie przy winie to trudna do oszacowania ilość kalorii z przekąsek. Bez nich naprawdę będziesz lżejsza.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij