[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Ten koktajl obniży Ci ciśnienie [WH News]

Newsy do codziennego stosowania. Popij kawą

Jednym z największych zagrożeń dla Twojego układu krążenia jest nadciśnienie. To podłe schorzenie, bo długo nie daje żadnych objawów, a może doprowadzić między innymi do zawału serca, udaru mózgu i niewydolności nerek. Rozwiązanie? Pij codziennie koktajl z jagód/borówek. Uczeni z King's College London podawali codziennie ochotnikom koktajl z 200 g jagód – po miesiącu ciśnienie krwi u badanych obniżyło się o 5 mm Hg. Tabletki z apteki mają podobną skuteczność, a nie są takie pyszne.

Wypoć cukrzycę

Niestety, nie dosłownie: trening z cukrzycy Cię nie wyleczy, ale może uratować Ci życie. Ryzyko przedwczesnej śmierci u chorych na cukrzycę jest dwukrotnie wyższe niż u ludzi zdrowych. Holenderscy uczeni wyliczyli natomiast, że jeśli będziesz regularnie trenować, możesz dwukrotnie zwiększyć szansę dożycia sędziwego wieku. Nie musisz zapisywać się na siłownię. Wystarczy zastąpić autobus rowerem, wstawać z krzesła co godzina, a w weekend wybrać się na długi spacer. Proste

Zobacz: 5 typowych objawów cukrzycy

Wytrenuj bakterie

W Twoich jelitach żyją miliardy bakterii. Im bardziej zróżnicowane są szczepy tworzące mikrobiom, tym lepiej dla Twojego zdrowia. Jak donosi „Experimental Phisiology”, intensywne treningi aerobowe zwiększają różnorodność mikrobiomu. Bonus: poprawi Ci się także nastrój.

Odpuść drinka

Australijscy uczeni przepytali kobiety, co wiedzą o czynnikach ryzyka raka piersi. Jedynie 9% wskazało na alkohol. A przecież – jak donosi „Medical Journal of Australia” – aż 22% przypadków nowotworów piersi to, przynajmniej częściowo, skutek nadmiaru napojów wyskokowych.

Możesz też postawić na zdrowe, bezalkoholowe drinki.

Loguj się śmiało

 Podobno korzystanie z mediów społecznościowych zwiększało ryzyko depresji. Kanadyjscy uczeni postanowili to solidnie zbadać (obserwowali prawie 2000 młodych ludzi przez 6 lat) i okazało się, że nie ma takiej zależności. Zapraszamy więc na nasze profi le na Facebooku i Insta.

30

Minut ekspozycji na tzw. Niebieskie światło wystarczy, żeby obniżyć ciśnienie krwi. Gdzie je znajdziesz? Spójrz na niebo. Albo na ekran smartfona. Byle nie pół godziny przed snem.

Wdech i wydech

Właśnie zaczynają pylić drzewa, a niebawem również trawy. Uczulonym przypominamy: rano stężenie pyłków jest największe, więc jeśli nie musisz – nie wychodź. Wymień w aucie filtr kabinowy na HEPA i nie otwieraj okien. Spaceruj tylko po lub w trakcie deszczu. Noś duże okulary przeciwsłoneczne. Zaraz po powrocie do domu zmień ubranie i weź prysznic. Zawsze miej pod ręką leki przeciwalergiczne. Powodzenia!

Zobacz też: Czy używanie kremów na dzień i na noc ma sens? [Zapytaj WH]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij