[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Śpisz mniej niż 8 godzin? Napraw błędy

Często zdarza Ci się nie wysypiać? Już dawno zapomniałaś, czym jest spokojny, zdrowy sen? Rzuć okiem na wskazówki naszego specjalisty i zobacz, jak zrekompensować sobie zarwaną noc. Dzięki nim będziesz cieszyć się piękną cerą, pełną zdrowia i mnóstwem energii do działania.

kobieta fot. shutterstock.com

W życiu czyha na Ciebie tyle pokus – nocny seans w telewizji, szpilki, którymi można by przekuwać uszy, do tego dzień wypełniony tak dokładnie, że gdy nadchodzi wieczór, nie masz siły nawet dokładnie umyć twarzy (zobacz, jak sobie poradzić ze skutkami spania w makijażu), nie mówiąc już o nitkowaniu zębów. Spokojnie. Przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw rozwiązań awaryjnych na takie właśnie okazje. 

Tym razem podpowiemy Ci, co zrobić, gdy śpisz mniej niż 8 godzin na dobę.

Plan B

Żeby zrekompensować zarwaną noc, posłuchaj rady dr. Michaela Breusa z American Academy of Sleep Medicine i zdrzemnij się ekspresowo po kawie. Tak, nie przesłyszałaś się. „Przygotuj sobie mocną kawę z ekspresu, poczekaj, aż wystygnie, i wypij duszkiem. Potem zdrzemnij się 25 minut” – radzi Breus.

Dlaczego to działa? Kofeina blokuje adenozynę – substancję chemiczną, która wywołuje senność, ale zanim zacznie działać, musi upłynąć jakieś 25-30 minut, które możesz wykorzystać na sen. Obudzisz się rześka i wypoczęta

Plan C

Ciągle śpisz za mało i ciężko jest Ci się obudzić? Poznaj swój cykl snu. „Nawet jeśli śpisz za mało, będziesz bardziej rozbudzona, gdy wstaniesz pod koniec cyklu snu” – twierdzi Breus.

Przyczyna: gdy wybudzasz się z głębokiego snu, potrzebujesz więcej czasu, żeby pozbyć się neuroprzekaźników odpowiedzialnych za senność. Dlatego czasami rano tak trudno pozbyć się tej gęstej waty, która zaległa w głowie. Spróbuj położyć się 7,5 godziny przed planowaną pobudką.

„Większość osób przechodzi przez pięć 90-minutowych cykli snu w ciągu jednej nocy, zatem jest to najlepszy sposób, żeby obudzić sie pod koniec tego właściwego cyklu” – dodaje Breus.  

WH 05/2015

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij