[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

  • Women's Health

  • Zdrowie

  • Skanowanie składu ciała - Czy warto poddać się badaniu? Czego można dowiedzieć?

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Skanowanie składu ciała - Czy warto poddać się badaniu? Czego można dowiedzieć?

skanowanie ciała co ci da fot. shutterstock.com

Czy warto poddać się skanowaniu składu ciała? Czego można dowiedzieć się z takiego badania?

Sprawdzanie składu ciała to obecnie obok monitorowania wagi jedna z najbardziej popularnych metod wykorzystywanych przez osoby dbające o linię oraz sportowców. Najczęściej wykonywany jest pomiar impedancji bioelektrycznej, który polega na mierzeniu oporu elektrycznego organizmu za pomocą prądu o niskim natężeniu.

„W dużym uproszczeniu należy to rozumieć w ten sposób, że mięśnie ze sporą zawartością wody i zawartych w niej elektrolitach przewodzą prąd bardzo dobrze, a tym samym stawiają mały opór, a tkanka tłuszczowa, która zawiera znacznie mniej wody, przewodzi prąd gorzej i stawia większy opór” - wyjaśnia dr Marek Szołtysik.

Podstawową informacją, jaką uzyskujemy z takiego badania, jest poziom otłuszczenia organizmu. To bardzo dobry sposób do monitorowania efektów prawidłowego odchudzania czy budowania masy mięśniowej. W odróżnieniu od klasycznego pomiaru wagi uzyskujemy bowiem bardziej precyzyjne informacje, które np. pozwalają na odchudzanie z jednocześnie niewielką redukcją tkanki mięśniowej.

Warto zaznaczyć, że obecnie na rynku dostępnych jest wiele aparatów. W tych najprostszych poziom błędu sięga kilku procent, w tych zaawansowanych nawet poniżej jednego. Wykonując takie badanie, trzeba stosować się do podstawowych zasad. „Jeśli aparat ma elektrody do umieszczania w różnych częściach ciała, to za każdym badaniem przylepiaj je w tych samych miejscach.

Badanie najlepiej wykonuj na czczo lub nie wcześniej niż 4 godz. po posiłku, a ok. 30 min przed badaniem skorzystaj z toalety i opróżnij pęcherz. Badanie rób zawsze przed treningiem, a jeśli po, to dopiero po 12 godzinach. Również picie alkoholu, który odwadnia organizm, zaburza wynik, dlatego w tym przypadku pomiar wykonuj przynajmniej po 48 godz. od wytrzeźwienia.

Błędem jest też przeprowadzanie badania, jeśli przyjmujesz leki moczopędne czy napary ziołowe wykazujące podobne działanie. Podczas badania nie można mieć telefonów komórkowych czy innych urządzeń elektronicznych, bo mogą zaburzyć pomiar” - wylicza doktor Szołtysik. 

WH 09/2017

ZOBACZ TEŻ: Trening z pulsometrem: zalety, wskazówki, sprzęt

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij