Sen dla urody [7 sposobów na lepszy sen i wygląd]

Sen lekarstwem dla skóry? Właśnie tak! Sprawdź nasze patenty na to, aby nocny odpoczynek pozwolił Ci się zregenerować najlepiej.

sen a uroda fot. shutterstock.com
fot. shutterstock.com

Regularny sen zdziała dla urody więcej niż najdroższe kremy. Podczas snu wydziela się hormon wzrostu biorący udział w regeneracji skóry. Inny hormon – melatonina – spowalnia proces starzenia i jest przeciwutleniaczem.

REKLAMA

„Niedosypiająca skóra starzeje się szybciej. Staje się szara, nieodżywiona, źle ukrwiona – mówi dr Danuta Nowicka, dermatolog. – Brak snu sprawia, że silniej działają wolne rodniki i toksyny, hamując regenerację komórek. Pojawiają się zmiany zapalne, grudki, krosty. Skóra jest podrażniona i może się łuszczyć. Przez kilka tygodni niedosypiania fundujemy sobie kilka dodatkowych lat”.

Notoryczny brak snu skutkuje również podwyższeniem poziomu hormonu stresu – kortyzolu, który działa niszcząco na „rusztowanie” naszej skóry, czyli kolagen i elastynę. Mamy 7 sprawdzonych patentów na to, by nocny odpoczynek pozwolił Ci najlepiej się zregenerować. Tak, byś rano obudziła się piękniejsza.

1. Łóżko do spania

I kochania się. Nie spędzaj tam więcej czasu, niż potrzeba. Kładziesz się tylko wtedy, gdy chcesz spać. Im dłużej leżysz, tym krócej śpisz. Zapomnij o laptopie w łóżku – czytaj w fotelu. Naucz swój mózg, że głowa na poduszce wydaje komendę: spać! Gdy nie możesz zasnąć, wstań i wyjdź z sypialni. Przewracanie się z boku na bok wzmaga bezsenność.

ZOBACZ TEŻ: Sposoby na bezsenność

2. Ćwicz rano

Wieczorne ćwiczenia Cię rozbudzą. Jeśli jogging, to tylko poranny lub około godziny 14. Ćwiczenia wieczorne zbyt pobudzają organizm. Wyciszająca opcja to spacer z psem.

3. Zaciemnienie

Zainwestuj w szczelne żaluzje lub słodką maseczkę na oczy. Zupełne zaciemnienie jest tak istotne, bo wtedy Twój organizm najwydajniej wydziela melatoninę – hormon snu. Zarówno neon za oknem, jak i błękitne światło z ekranu komputera zakłócają ten proces.

REKLAMA

REKLAMA

4. Nie jedz na noc

Zwłaszcza ciężkostrawnych potraw. Ostatni posiłek powinnyśmy jeść nie później niż 2-3 godziny przed snem. Ważne, żeby był lekkostrawny. Naszym sprzymierzeńcem są potrawy zawierające tryptofan, który – mówiąc w skrócie – pobudza wydzielanie hormonów dobrego samopoczucia. Dobrym źródłem tryptofanu są banany, biały ser, indyk, tuńczyk i daktyle.

SPRAWDŹ: Jak sen wpływa na jakość treningu?

REKLAMA

5. Odpowiednia pozycja

„Spanie na brzuchu sprzyja zmarszczkom twarzy i dekoltu. Również upodobanie do spania tylko na jednym boku może powodować nasilenie obrzęków i zmarszczek po jednej stronie twarzy. Nazywamy je zmarszczkami śpiocha” – mówi dr Nowicka. Na Amazonie furorę robi specjalna poduszka, utrzymująca głowę i twarz w odpowiedniej pozycji podczas snu (Your Face Pillow; cena: ponad 200 zł). Nie wygląda najwygodniej, ale może warto ją wypróbować?

ZOBACZ TEŻ: 7 sposobów na zdrowy sen

Zobacz również:
Te ćwiczenia na korpus są dużo skuteczniejsze niż upomnienia naszych babć: „Nie garb się!”. Poprawiają siłę core’u i jego wytrzymałość. Wykonuj je 3 razy w tygodniu, by mięśnie posturalne naprawdę poczuły się zaopiekowane. Ukończ podaną liczbę powtórzeń każdego ruchu, przechodząc bez przerw między kolejnymi ćwiczeniami. Po skończonym obwodzie powtórz całość dwukrotnie (w sumie robisz trzy rundy). Skup się na ściąganiu łopatek w tył i w dół, „wydłużaniu kręgosłupa” i utrzymywaniu go w neutralnej pozycji – łącznie z szyją.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA