Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Sen dla urody [7 sposobów na lepszy sen i wygląd]

Sen lekarstwem dla skóry? Właśnie tak! Sprawdź nasze patenty na to, aby nocny odpoczynek pozwolił Ci się zregenerować najlepiej.

sen a uroda fot. shutterstock.com

Regularny sen zdziała dla urody więcej niż najdroższe kremy. Podczas snu wydziela się hormon wzrostu biorący udział w regeneracji skóry. Inny hormon – melatonina – spowalnia proces starzenia i jest przeciwutleniaczem.

„Niedosypiająca skóra starzeje się szybciej. Staje się szara, nieodżywiona, źle ukrwiona – mówi dr Danuta Nowicka, dermatolog. – Brak snu sprawia, że silniej działają wolne rodniki i toksyny, hamując regenerację komórek. Pojawiają się zmiany zapalne, grudki, krosty. Skóra jest podrażniona i może się łuszczyć. Przez kilka tygodni niedosypiania fundujemy sobie kilka dodatkowych lat”.

Notoryczny brak snu skutkuje również podwyższeniem poziomu hormonu stresu – kortyzolu, który działa niszcząco na „rusztowanie” naszej skóry, czyli kolagen i elastynę. Mamy 7 sprawdzonych patentów na to, by nocny odpoczynek pozwolił Ci najlepiej się zregenerować. Tak, byś rano obudziła się piękniejsza.

1. Łóżko do spania

I kochania się. Nie spędzaj tam więcej czasu, niż potrzeba. Kładziesz się tylko wtedy, gdy chcesz spać. Im dłużej leżysz, tym krócej śpisz. Zapomnij o laptopie w łóżku – czytaj w fotelu. Naucz swój mózg, że głowa na poduszce wydaje komendę: spać! Gdy nie możesz zasnąć, wstań i wyjdź z sypialni. Przewracanie się z boku na bok wzmaga bezsenność.

ZOBACZ TEŻ: Sposoby na bezsenność

2. Ćwicz rano

Wieczorne ćwiczenia Cię rozbudzą. Jeśli jogging, to tylko poranny lub około godziny 14. Ćwiczenia wieczorne zbyt pobudzają organizm. Wyciszająca opcja to spacer z psem.

3. Zaciemnienie

Zainwestuj w szczelne żaluzje lub słodką maseczkę na oczy. Zupełne zaciemnienie jest tak istotne, bo wtedy Twój organizm najwydajniej wydziela melatoninę – hormon snu. Zarówno neon za oknem, jak i błękitne światło z ekranu komputera zakłócają ten proces.

4. Nie jedz na noc

Zwłaszcza ciężkostrawnych potraw. Ostatni posiłek powinnyśmy jeść nie później niż 2-3 godziny przed snem. Ważne, żeby był lekkostrawny. Naszym sprzymierzeńcem są potrawy zawierające tryptofan, który – mówiąc w skrócie – pobudza wydzielanie hormonów dobrego samopoczucia. Dobrym źródłem tryptofanu są banany, biały ser, indyk, tuńczyk i daktyle.

5. Odpowiednia pozycja

„Spanie na brzuchu sprzyja zmarszczkom twarzy i dekoltu. Również upodobanie do spania tylko na jednym boku może powodować nasilenie obrzęków i zmarszczek po jednej stronie twarzy. Nazywamy je zmarszczkami śpiocha” – mówi dr Nowicka. Na Amazonie furorę robi specjalna poduszka, utrzymująca głowę i twarz w odpowiedniej pozycji podczas snu (Your Face Pillow; cena: ponad 200 zł). Nie wygląda najwygodniej, ale może warto ją wypróbować?

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij