[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Sen dla urody [7 sposobów na lepszy sen i wygląd]

Sen lekarstwem dla skóry? Właśnie tak! Sprawdź nasze patenty na to, aby nocny odpoczynek pozwolił Ci się zregenerować najlepiej.

sen a uroda fot. shutterstock.com

Regularny sen zdziała dla urody więcej niż najdroższe kremy. Podczas snu wydziela się hormon wzrostu biorący udział w regeneracji skóry. Inny hormon – melatonina – spowalnia proces starzenia i jest przeciwutleniaczem.

„Niedosypiająca skóra starzeje się szybciej. Staje się szara, nieodżywiona, źle ukrwiona – mówi dr Danuta Nowicka, dermatolog. – Brak snu sprawia, że silniej działają wolne rodniki i toksyny, hamując regenerację komórek. Pojawiają się zmiany zapalne, grudki, krosty. Skóra jest podrażniona i może się łuszczyć. Przez kilka tygodni niedosypiania fundujemy sobie kilka dodatkowych lat”.

Notoryczny brak snu skutkuje również podwyższeniem poziomu hormonu stresu – kortyzolu, który działa niszcząco na „rusztowanie” naszej skóry, czyli kolagen i elastynę. Mamy 7 sprawdzonych patentów na to, by nocny odpoczynek pozwolił Ci najlepiej się zregenerować. Tak, byś rano obudziła się piękniejsza.

1. Łóżko do spania

I kochania się. Nie spędzaj tam więcej czasu, niż potrzeba. Kładziesz się tylko wtedy, gdy chcesz spać. Im dłużej leżysz, tym krócej śpisz. Zapomnij o laptopie w łóżku – czytaj w fotelu. Naucz swój mózg, że głowa na poduszce wydaje komendę: spać! Gdy nie możesz zasnąć, wstań i wyjdź z sypialni. Przewracanie się z boku na bok wzmaga bezsenność.

ZOBACZ TEŻ: Sposoby na bezsenność

2. Ćwicz rano

Wieczorne ćwiczenia Cię rozbudzą. Jeśli jogging, to tylko poranny lub około godziny 14. Ćwiczenia wieczorne zbyt pobudzają organizm. Wyciszająca opcja to spacer z psem.

3. Zaciemnienie

Zainwestuj w szczelne żaluzje lub słodką maseczkę na oczy. Zupełne zaciemnienie jest tak istotne, bo wtedy Twój organizm najwydajniej wydziela melatoninę – hormon snu. Zarówno neon za oknem, jak i błękitne światło z ekranu komputera zakłócają ten proces.

REKLAMA

4. Nie jedz na noc

Zwłaszcza ciężkostrawnych potraw. Ostatni posiłek powinnyśmy jeść nie później niż 2-3 godziny przed snem. Ważne, żeby był lekkostrawny. Naszym sprzymierzeńcem są potrawy zawierające tryptofan, który – mówiąc w skrócie – pobudza wydzielanie hormonów dobrego samopoczucia. Dobrym źródłem tryptofanu są banany, biały ser, indyk, tuńczyk i daktyle.

5. Odpowiednia pozycja

„Spanie na brzuchu sprzyja zmarszczkom twarzy i dekoltu. Również upodobanie do spania tylko na jednym boku może powodować nasilenie obrzęków i zmarszczek po jednej stronie twarzy. Nazywamy je zmarszczkami śpiocha” – mówi dr Nowicka. Na Amazonie furorę robi specjalna poduszka, utrzymująca głowę i twarz w odpowiedniej pozycji podczas snu (Your Face Pillow; cena: ponad 200 zł). Nie wygląda najwygodniej, ale może warto ją wypróbować?

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij