Co Ty wiesz o mózgu? [QUIZ]

Czy traktujesz go dobrze? Czy właściwie odżywiasz? I czy znasz sposoby na to, aby Twój mózg działał tak sprawnie, jak to jest tylko możliwe?

Quiz wiedzy o mózgu fot. Getty Images

1. Wielozadaniowość to...

A. Bzdura

REKLAMA

B. Cecha godna pozazdroszczenia

 

A - Mózg przeciążony nadmiarem bodźców nigdy nie będzie tak sprawny, jak wtedy, gdy skupisz się na jednym zadaniu.

ZOBACZ TEŻ: Test wiedzy o serialu Przyjaciele

2. Adaptogeny to...

A. Geny przystosowawcze

B. Substancje podkręcające pracę mózgu

 

B - Adaptogeny to znane od wieków medycynie naturalnej rośliny (zioła i grzyby), które wpływają pozytywnie na stan układu nerwowego i mózgu, niwelując skutki stresu, dodając energii i podnosząc odporność (np. ashwagandha, bacopa, schisandra, eleuthero czy gotu kola).

3. Szybkie tempo życia...

A. Pobudza potencjał intelektualny

B. Obniża potencjał intelektualny

 

B - Szybkie tempo życia to więcej stresu, i to przewlekłego, a wysokie stężenie kortyzolu uszkadza mózg. Stres zmniejsza też ilość neuronów w hipokampie, czyli części mózgu odpowiedzialnej za pamięć i zdolności poznawcze

4. Inteligentni ludzie nie potrzebują dużo snu.

A. Fałsz

B. Prawda

 

A - W trakcie nocnego odpoczynku mózg się oczyszcza i regeneruje. Zaburzenie rytmu dobowego i za mała ilość snu sprawiają, że mózg nie działa na pełnych obrotach.

5. Najlepsza witamina dla mózgu to...

A. Witamina D

B. Witamina B

 

B - Najważniejsze są witaminy z grupy B. Organizm ich nie magazynuje, dlatego muszą być regularnie dostarczane w diecie. Wspierają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i mózgu.

6. Najgorsza dieta dla mózgu to...

A. Słodycze

B. Nadmiar mięsa

 

A - Nadmiar cukru i tłuszcze trans są jak trucizna dla mózgu. Natomiast liczne badania wykazały skuteczność w opóźnianiu degeneracji mózgu za pomocą diety śródziemnomorskiej (omega-3 i -6 w idealnych proporcjach) prawie dwa razy częściej.

Wynik

0-2: słabo

Zadbaj o mózg na wiosnę. Poranny jogging albo jazda na rowerze stymulują tworzenie BDNF – kluczowego białka, które wspiera proces tworzenia nowych połączeń w mózgu

3-4: średnio

Jedz nowalijki. W zielonej cebulce znajdziesz sporą dawkę kwasu glutaminowego – niezwykle ważnego neuroprzekaźnika odpowiadającego za prawidłowe funkcjonowanie mózgu.

5-6: super

Wiesz, jak zadbać o mózg, ale czy pamiętasz o tym, aby codziennie znaleźć chociaż kwadrans na coś, co sprawi Ci frajdę, np. relaksującą kąpiel? Mózg oprócz wyzwań lubi też relaks.

ZOBACZ TEŻ: Czy jesteś ekspertką w łóżku? [CZY KIEDYKOLWIEK...?]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA