[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Przeziębienie i grypa: jak wzmocnić odporność?

Ból głowy, kaszel, gorączka, osłabienie i senność… Objawy grypy i innych infekcji wirusowych bywają bardzo uciążliwe. Ale spokojna głowa: wypróbuj nasze patenty na wzmocnienie odporności i ciesz się pełnym zdrowiem.

Bycie przeziębioną to absolutnie najgorsze uczucie na świecie. Gdy masz zatkany nos, a w głowie nieustannie Ci dudni, jakby ktoś włączył młot pneumatyczny, jedyne na co masz ochotę, to zwinąć się w kłębek i schować się pod kocem… Nieprzyjemny scenariusz!

Oczywiście jeden z najlepszych sposobów, by ustrzec się przed chorobą, to zaszczepić się przeciwko grypie najszybciej jak to tylko możliwe, ale siła układu odpornościowego jest także kluczowa w obronie przed wirusami. Dlatego zadbaj o ochronę swojego zdrowia, wzmacniając odporność dzięki poniższym wskazówkom.

1. Częściej ćwicz jogę

W jodze naprawdę tkwi ogromna siła. Nie tylko jest doskonałym sposobem na zwalczenie stresu, ale określone pozycje i sekwencje mogą również stymulować cztery główne układy organizmu – układ krążenia i trawienia oraz nerwowy i hormonalny – co w efekcie zwiększa odporność. Potrzebujesz więcej zachęty? Nie zwlekaj, wypróbuj nasz zestaw ćwiczeń!

2. Uzupełnij swoja spiżarnię

Nie do końca jesteśmy przekonane, że jedno jabłko dziennie uchroni Cię przed chorobami, ale to prawda, że określone produkty mogą pomóc w zwalczeniu grypy i innych wirusów. Komponuj posiłki bogate w antyoksydanty, probiotyki i witaminy. Sprawdzaj też etykiety i unikaj produktów z dodatkiem cukru.

3. Podkręć intensywność swoich treningów

Już wiesz o zwiększających odporność właściwościach jogi, ale jeśli wolisz hantle od psa z głową w dół, mamy dobrą wiadomość: zgodnie z najnowszymi badaniami osoby, które intensywnie ćwiczą (chodzi tak naprawdę o każdą aktywność, która przyspieszy bicie Twojego serca) przez dwie i pół godziny tygodniowo mają o 10% mniejsze szanse na zachorowanie. Uważaj jednak i pamiętaj, że przesada w drugą stronę może przynieść dokładnie odwrotne skutki, dlatego zadbaj o porządną regenerację. Sprawdź, jakich błędów dotyczących regeneracji mięśni powinnaś się wystrzegać.

4. Pij mądrze

Tak jest, zgodnie z badaniami opublikowanymi w czasopiśmie „Vaccine” picie alkoholu w sposób umiarkowany może wzmocnić odporność. Zanim jednak zaplanujesz wypad do baru, musisz wiedzieć, że wspomniane badania zostały przeprowadzone na zwierzętach, więc wyniki te niekoniecznie muszą odnosić się także do ludzi. Autorzy badania podkreślają jednak, że lampka wina do kolacji może przynieść takie same korzyści zdrowotne – tylko nie przesadź z jego ilością. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na temat korzyści i zagrożeń zdrowotnych z picia wina.

5. Zorganizuj babski wieczór

Już wiesz, co będziesz robiła w najbliższy piątek! Ostatnie badania sugerują, że towarzyskie osoby mogą pochwalić się większą odpornością na choroby zakaźne. Dlatego zadbaj o to, żeby Twój grafik był nieco bardziej napięty w czasie sezonu grypowego. Sprawdź nasze przepisy szybkie przekąski i proste drinki i wypróbuj je już w ten weekend.

6. Zafunduj sobie dzień w SPA

Przyznaj, ostatnimi czasy przydałoby Ci się trochę relaksu. Eksperci twierdzą, że regularne, 20-minutowe masaże wystarczą, by obniżyć poziom kortyzolu – hormonu stresu, który, krążąc w Twoim krwiobiegu, osłabia odporność.

7. Wysypiaj się

Oto kolejny powód, by położyć się dziś do łóżka wcześniej niż zwykle: badacze z University of Chicago wykazali, że po szczepieniu przeciwciała słabiej działają u niewyspanych osób. Poza tym odpowiednia ilość snu jest jednym z najlepszych sposobów na obniżenie stresu – a im mniej stresu, tym silniejsza odporność.

8. Uważaj na swoje kosmetyki

Kosmetyki w ciągu dnia wchłaniają się przez skórę, a niektóre z nich zawierają sztuczne (i najprawdopodobniej toksyczne) składniki, które mogą niszczyć Twoją odporność. Jeśli możesz, to przerzuć się na całkiem naturalne produkty, albo przynajmniej wybieraj te z najkrótszym składem. Brak Ci pomysłów? Sprawdź naturalne kosmetyki ze wszystkich stron świata.

Bardzo ważna jest umiejętność odróżnienia grypy od przeziębienia – w każdym z tych przypadków trzeba podjąć inne kroki. Sprawdź, jak odróżnić grypę od przeziębienia i jak je leczyć.

Tekst: Kenny Thapoung

WH

REKLAMA

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij