[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Pozbądź się stresu w 3 krokach

Masz jutro prezentację? A może przygotowujesz się do egzaminu albo rozmowy kwalifikacyjnej? Spokojnie, te pięciominutowe ćwiczenia pomogą Ci pokonać stres

medytująca kobieta Dzięki poniższym technikom skutecznie pozbędziesz się stresu.

Popraw koncentrację

Siedząc lub stojąc, podnieś rękę prosto przed siebie i zaciskaj dłoń w pozycji „kciuk w górę”, tak by kciuk był w jednej linii z czołem. Skoncentruj wzrok na paznokciu. Teraz zrób wdech i wstrzymaj oddech – jednocześnie powoli zbliżaj kciuk w kierunku przestrzeni między brwiami, utrzymując wzrok skoncentrowany na paznokciu. Kiedy kciuk napotka Twoje czoło, natychmiast zamknij oczy i zrób wydech. Powtórz trzy razy

ZOBACZ TEŻ: Czy stres jest zaraźliwy?

Skanowanie ciała, aby zjednoczyć ciało i umysł

Usiądź na krześle z rękami na udach. Zamknij oczy i skup się na ciele. Zwróć uwagę na oddech; teraz skup się na twarzy i głowie, próbując je zrelaksować myślą. Następnie skoncentruj się na szyi i ramionach; poczuj, jak napięcie ustępuje. Teraz powoli skanuj całe ciało w dół: klatkę piersiową, kark, dolną część pleców, miednicę, nogi i stopy. Poczuj, jak powietrze wpływa do ciała i wypływa z niego. Oddychaj głęboko, a następnie zacznij poruszać palcami, aż będziesz gotowa do otwarcia oczu.

Odpędź stres

Usiądź na krześle i połóż dłonie na biodrach. Zrób wydech przez usta, wdech przez nos, a następnie wstrzymaj oddech i ruszaj ramionami w górę i w dół przez kilka sekund. Zrób wydech przez usta, gdy ponownie rozluźniasz ramiona. Kiedy wydychasz, rozluźniając ramiona i dłonie, spróbuj poczuć, jak odchodzi z Twojego ciała stres, złość i niepokój. Usiądź spokojnie, obserwuj wszystkie odczucia, a następnie wybierz pozytywne słowo, takie jak „spokój”, „radość” lub „pewność siebie”. Powtarzaj je w myślach w rytmie oddechu.

ZOBACZ TEŻ: Jak przestać zajadać stres?

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij