[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nocne wizyty w toalecie: jak się z nimi pożegnać? [3 sposoby]

Nocne odwiedzanie toalety potrafi czasem skutecznie rozbić nasz sen. Na szczęście istnieje kilka sprawdzonych sposobów na pożegnanie tego męczącego problemu. Zobacz, który najlepiej sprawdzi się u Ciebie.

fot. shutterstock

1. Nie pij przed snem

To rada z pozoru oczywista, jednak często zapominamy o tej złotej (jak kolor płynu, który nas budzi) zasadzie. "Odcięcie dostawy płynów do organizmu powinno nastąpić kilka godzin przed pójściem spać" - mówi dr Shoskes, urolog z Cleveland Clinic. Twój organizm będzie miał dzięki
temu czas na spokojne wchłonięcie płynów i pozwoli sobie zachować je na następny dzień" - dodaje

A więc pamiętaj - szklanka wody po, a nie przed snem. No chyba, że polubiłaś te nocne bieganie.

2. Załóż podkolanówki

Nocne sikanie może być spowodowane nagromadzeniem płynów w dolnych kończynach. Gdy cały dzień spędzasz w pozycji stojącej albo siedzącej,pod wpływem grawitacji płyny gromadzą się w okolicach stawu skokowego (widziałaś ten odcisk po zwykłej skarpetce nad kostką?). Wieczorem,
kiedy się kładziesz, ta sama grawitacja sprawia, że poziom płynów się wyrównuje i całodzienny "zapas" trafia do nerek, a stamtąd do pęcherza. Który, gdy się wypełni - budzi Cię i zmusza do szukania po ciemku drogi do toalety. Jeśli masz już dość tych nocnych wypraw i co wieczór
kładziesz się z obolałymi spuchniętymi nogami - noś w ciągu dnia skarpety kompresyjne -rozwiążesz sobie dwa problemy jednym prostym zabiegiem.

3. Tabletki łykaj rano

Upewnij się, czy środki, które bierzesz nie zaliczają się do grupy moczopędnych. Wiele leków na obniżenie ciśnienia ma takie właśnie działanie - gdy zmniejsza się objętość płynów w organizmie, spada także ciśnienie krwi. Moczopędne potrafią być też niektóre zioła - np. pokrzywa, czarny bez czy żurawina.

Równie moczopędne mogą okazać się niektóre leki antydepresyjne (np. lit), leki przeciwbólowe na receptę, środki znieczulające, a także antybiotyki. Sprawdź zawsze ulotkę leku.

Jeżeli lekarz nie zalecił innego dawkowania, "spróbuj przyjąć taki lek rano - unikniesz tym samym nocnego wstawania" - podpowiada dr Shoskes.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij