[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nawyki, które warto wdrożyć wiosną

Czekanie na wiosnę przypomina wyglądanie Gwiazdki. Gdy tylko pojawiają się pierwsze oznaki, ekscytujemy się każdym krokusem i pączkiem na krzewie. Kiedy zaś wiosna przychodzi na dobre, w powietrzu zdaje się odczuwać lewitujące cząsteczki optymizmu i radości. Ta pozytywna energia odradzającej się przyrody udziela się także nam (może poza uczulonymi na pyłki drzew alergikami) i warto ją wykorzystać. To właśnie wiosenne miesiące są najlepszym czasem na wprowadzenie zmian w naszej codzienności. Nie wielkich życiowych przemeblowań lecz drobnych nawyków, które – przyswojone na dłuższy okres – sprawią, że będziemy się czuć lepiej i zdrowiej.

Nawyki, które warto wdrożyć wiosną

System nawyków połączonych

Z pewnością można stworzyć listę kilku najbardziej pożądanych i pomocnych zwyczajów, które polepszą nasze samopoczucie, lecz w rzeczywistości separowanie ich i przedstawianie jako pewnej puli do wyboru nie jest do końca zasadne. Jeśli zakładamy, że naszym celem jest poprawienie stylu życia, by nasze ciało i psychika były nam wdzięczne, wybierając jeden nowy zwyczaj niemal automatycznie obligujemy się do zmiany negatywnych elementów rutyny. Jeśli więc stawiamy na większą aktywność fizyczną, to naturalne, że warto zadbać o dobry sen, właściwą dietę i nawodnienie oraz nauczyć się efektywnie organizować sobie czas. W przeciwnym razie nasze starania nie przyniosą pożądanych efektów, a mogą tylko skutkować rozdrażnieniem, frustracją, a nawet odbić się na zdrowiu.

Dobra noc

Kiedy modelujemy styl życia w kierunku lepszego i zdrowszego, najgorsze (obok niezrobienia niczego), co możemy zrobić, to wprowadzenie wszystkich zaplanowanych zmian szybko i licznie. Zdecydowanie lepiej urzeczywistniać je sprawnie, ale stopniowo. Kluczowe będą tu oczywiście konsekwencja i systematyczność. Tydzień czy dwa zarzuconego nagle intensywnego wysiłku fizycznego z pewnością nie zadziała pozytywnie, a może skończyć się poważnymi kontuzjami. Dlatego też zdrowe nawyki wdrażajmy z umiarem. Najlepiej zacząć od zapewnienia sobie dobrego snu.

Bezsenność to jedna z chorób cywilizacyjnych XXI wieku, a w znaczniej mierze jej przyczyna jest trywialna. Zbyt wiele czasu spędzamy przed rozmaitymi ekranami – i co więcej, czynimy to tuż przed snem. Jeśli więc chcemy się porządnie wyspać, warto zamknąć laptop i odłożyć telefon chociaż na godzinę przed położeniem się do łóżka, a czas ten umilić sobie lekturą prasy lub książki. Po dobrze przespanej nocy, wypoczęci możemy wziąć się za naszą kondycję.

Ćwiczenia o poranku

Badania dowodzą, że najbardziej efektywne jest uprawianie sportu rano. Z początku dla nałogowego śpiocha zrywanie się z łóżka kilkadziesiąt minut wcześniej może być trudne, lecz wbrew pozorom szybko można się na to przestawić. Czasem wydaje nam się, że z łatwością przyswajamy tylko złe nawyki, co jest nieprawdą. Dobra rutyna wchodzi nam w krew równie sprawnie, być może tylko przykładamy do tego mniejszą wagę. Pierwsze kroki w gimnastyce warto zacząć od lekkich ćwiczeń i stopniowo intensyfikować wysiłek. Po kilku dniach możemy zdecydować się na poranne bieganie. To jedna z najprzyjemniejszych i najskuteczniejszych metod polepszania zdrowia i samopoczucia. System nawyków połączonych odzywa się tu po raz kolejny. Skoro umiemy już dobrze spać i wiemy, że trzeba się ruszać, nie zapominajmy, że zwiększony wysiłek fizyczny wymaga pewnej ewolucji nawyków żywieniowych.

Jedzenie oraz picie na zdrowie i siłę

Poranna gimnastyka przed śniadaniem jest jak najbardziej w porządku. Jednak jeśli połknęliśmy już sportowego bakcyla i decydujemy się na godzinne bieganie przed pracą, strzałem w kolano byłoby podejmowanie się tego na czczo lub o kilku łykach kawy. Lekki, bogaty w węglowodany posiłek jest w takim wypadku niezbędny. Optymalnie jest też w miarę możliwości usystematyzować godziny przyjmowania kolejnych porcji jedzenia. Wiele osób, które zaczynają intensywnie biegać dla zdrowia lub uprawiać inny rodzaj aktywności ruchowej, często pamięta o wysypianiu się, odpowiednich składnikach odżywczych, ale nieprawidłowo podchodzi do należytego nawodnienia organizmu.

Przy regularnym uprawianiu joggingu czy ćwiczeniach na siłowni nie wystarczy pić więcej wody niż zazwyczaj. Kluczowe dla utrzymania prawidłowej gospodarki wodnej jest przyjmowanie napojów izotonicznych, uzupełniających ubytki węglowodanów i ważnych składników odżywczych. Ilość wypacanego wraz z wodą potasu, sodu i innych soli mineralnych jest ogromna. Produkty, takie jak izotoniki czy wody witaminowe 4MOVE przeznaczone są nie tylko dla sportowców i powalają zniwelować straty elektrolitów. Te specjalistyczne produkty dedykowane są wszystkim osobom prowadzącym aktywny styl życia i uprawiającym rozmaite dyscypliny sportowe. Napoje 4MOVE występują w różnych smakach, dlatego każdy wybierze coś dla siebie, zapewniając sobie tym samym orzeźwienie, właściwe nawodnienie organizmu oraz odpowiednią porcję witamin i minerałów utraconych w czasie wysiłku.

Pamiętajmy, że zmiany aplikowane do codzienności mają służyć zarówno naszemu ciału, jak i duchowi. Nie przemęczajmy się nadto, eksperymentujemy, by sprawdzić, jakie typy ćwiczeń, w jakiej częstotliwości oraz jakie rodzaje zdrowych posiłków będą nam odpowiadać najbardziej!

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij