[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Magnez: występowanie, właściwości, skutki niedoboru

Jeśli czujesz się przygnębiona i nieszczęśliwa, a Twój facet mówi, że jesteś „drażliwa”, nie musi to być wcale kwestia osobowości. Mogą to być po prostu objawy niedoboru magnezu. Zobacz, jakie jest dzienne zapotrzebowanie na ten makroelement, co się dzieje, gdy Ci go brakuje i gdzie magnezu jest najwięcej.

kakao fot. shutterstock.com

To podstawowy makroelement i jego roli dla organizmu nie sposób przecenić.Jest niezbędny dla serca, kości, mięśni, układu moczowego, mózgu. Do tego koi nerwy i dodaje energii. Prawdziwy cud!

Niedobór

REKLAMA

Czujesz słabość w mięśniach, dziwne kołatanie serca, a może mrowienie w kończynach? Bardzo możliwe, że w ten sposób Twój organizm daje Ci do zrozumienia, że brakuje mu magnezu. Naukowcy twierdzą, że przewlekły niedobór magnezu w naszym organizmie może sprzyjać nawet powstawaniu nowotworów.

American Journal of Clinical Nutrition donosi, że suplementacja magnezu w dawce 200 mg dziennie zmniejsza zagrożenie chorobą wieńcową aż o 22%. A przypominamy, że choroby serca dotyczą także kobiet, nie tylko dyrektorów.

Zrób nasz test i sprawdź, czy nie brakuje Ci magnezu.

Dzienne zapotrzebowanie

Jeśli na co dzień masz dużo stresu i pracujesz stale na wysokich obrotach, to odpowiednia dawka magnezu jest dla Ciebie tak niezbędna jak tlen. Twoje serce potrzebuje magnezu - bez niego nie jest w stanie utrzymać równego rytmu.

Już kilkunastominutowy silny stres potrafi „wypłukać” sporo magnezu z organizmu i wywołać efekt niedoboru. Warto więc pamiętać o jego ciągłym uzupełnianiu, jedząc codziennie produkty bogate w Mg, ewentualnie rozsądnie go suplementując.

O uzupełnieniu poziomu magnezu warto też pomyśleć, jeśli w Twoim domu z kranu płynie miękka woda. Badani wykazały, że ludzie mieszkający w regionach, gdzie woda pitna jest miękka, częściej chorują na serce. Po czym poznać, że woda w Twoim kranie jest miękka? Po tym, jak udaje Ci się spłukać mydło. Jeśli wystajesz pod prysznicem godzinami i wciąż masz wrażenie, że nie udało Ci się spłukać mydła, to znaczy, że woda prawdopodobnie jest miękka.

Nadmiar

Przedawkowanie magnezu jest niezwykle rzadkie, bo organizm szybko usuwa nadmiar z moczem.

Ale osoby cierpiące na niewydolność nerek lub nadczynność tarczycy  powinny uważać i nie przyjmować suplementów magnezu bez konsultacji z lekarzem.

Zbyt duża dawka może skutkować bólem brzucha i biegunką nawet jeśli masz końskie zdrowie.

Najlepsze źródła

Jeśli chcesz być spokojna o poziom magnezu w Twoim organizmie, to staraj się wzbogacić  swoją codzienną dietę o  kilka prostych składników. Za jedne z najlepszych źródeł tego mikroelementu uważa się kakao, czekoladę, nasiona dyni, migdały, orzechy (laskowe, ziemne, włoskie), szpinak, a także produkty z soi. Dobre będą też fasola, groch i soczewica.

Zawartość magnezu w wybranych artykułach spożywczych:

  • 
kakao - 420 mg/100 g
  • 
nasiona słonecznika - 359 mg/100 g

  • migdały - 269 mg/100 g
  • kasz gryczana - 218 mg/100g

  • czekolada gorzka - 165 mg/100 g



Uwaga, magnez z żywności przyswaja się mniej więcej w 50%.

Zajrzyj do naszego leksykonu makroelementów i poczytaj o pozostałych pierwiastkach.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij