Już 12 minut aktywności wpływa pozytywnie na układ krążenia [News zdrowie]

Świeża porcja newsów ze świata nauki.

Aktywność fot.shutterstock.com

Kolejny dowód na to, że krótki, intensywny trening (np. tabata) nie tylko świetnie wpływa na sylwetkę, ale również na stan Twojego układu krążenia. Jak donosi pismo „Circulation”, wystarczy 12 minut intensywnej aktywności, żeby znacząco obniżyć poziom biomarkerów wskazujących na nie najlepszy stan układu. Przykładowo biomarker powiązany z chorobami serca i cukrzycą spada o 29%, a inny marker, związany m.in. z chorobami serca i wątroby, o 18%.

REKLAMA

Głód towarzystwa

Uczeni odkryli, że potrzeba towarzystwa działa na takiej samej zasadzie, jak głód. Już po jednym dniu w totalnej izolacji w mózgach osób, którym pokazano bawiących się razem ludzi, uaktywniły się te same ośrodki, co u osób, którym po dobie postu pokazano smakowicie wyglądające danie.

Medal z buraka

Chcesz poprawić swoje wyniki sportowe? Pij sok z buraka. Uczeni z Exeter University wykazali, że regularne picie soku z buraka poprawia wydolność organizmu. Jak to zbadali? Ochotnicy pijący sok z buraka (500 ml dziennie przez sześć dni) byli w stanie intensywnie ćwiczyć aż do wyczerpania nawet 25% dłużej niż wtedy, gdy nie sięgali po ten siłodajny eliksir. Najlepsze efekty osiągniesz, pijąc go na 2 godziny przed treningiem.

Papierosy a cukrzyca

44% - uczeni z Lozanny wyliczyli, że o tyle rośnie ryzyko cukrzycy u palaczy. Jeśli palisz 20 papierosów i więcej dziennie, ryzyko rośnie do 66%. Czyli nie tylko rak płuc i zawał serca.

Fake news: „W pewnym wieku nie ma już co liczyć na to, że się schudnie".

Fakt: Badacze z University of Warwick ustalili, że jeśli chcesz zrzucić parę kilo, wiek nie jest przeszkodą. Porównali ludzi po sześćdziesiątce z młodszymi i okazało się, że przy porównywalnych zmianach w stylu życia (klasyka: więcej ruchu, lepsze jedzenie) spadek wagi u osób starszych był nawet nieznacznie większy niż u tych, którym do emerytury jeszcze sporo brakuje.

Zobacz również:
Pięć ćwiczeń, pięć obwodów, zero sprzętu, wszystkie mięśnie. Przed Tobą kompleksowy trening całego ciała, który możesz zrobić wszędzie. Nie zwlekaj.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA