[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.8

Jaki filtr do opalania wybrać? [3 porady]

Kiedy trenujesz, palić mają Cię mięśnie, nie skóra. Dlatego podczas ćwiczeń na zewnątrz powinnaś zapewnić sobie specjalną ochronę przed promieniowaniem UV.

Zazwyczaj poparzenia słoneczne kojarzą nam się z dziewczynami, które przez cały dzień smażą się plackiem na leżaku. A przecież, grając w siatkówkę, pływając czy biegając po plaży, też się opalasz. W dodatku woda, pot i ciągłe tarcie skóry o sprzęt lub ubranie zmywają z Ciebie krem ochronny. A przed słońcem nie uciekniesz, nawet jeśli jesteś w ciągłym ruchu.

1. Czytaj etykietę

W wakacje minimalny poziom ochrony UV na ciało to 30 SPF i jak najwyższy faktor UVA (PPD, IPD), a na znamiona, usta i twarz 50 SPF. Sprawdź też, czy krem zapewnia ochronę przed szkodliwym dla Twojej skóry światłem widzialnym (VL). Dotyczy to również osób o ciemniejszej karnacji. To, że nie reagują one rumieniem na promieniowanie UV, wcale nie oznacza, że światło to nie stwarza zagrożenia dla ich skóry – lepiej więc się zabezpieczyć.

2. Zacznij wcześniej

Producenci filtrów chemicznych zaznaczają, aby nakładać je na skórę 30 minut przed ekspozycją słoneczną. Chodzi o to, aby mogły zajść reakcje chemiczne, w efekcie których powstanie odpowiednia ochrona. Filtry mineralne, działające na zasadzie fizycznej osłony przed UV, takiego czasu nie potrzebują, więc można je nakładać już na plaży.

3. Nakładaj z zapasem

Nie wolno oszczędzać na filtrach. I nie chodzi nam tu o cenę kremu, lecz o jego ilość na skórze. Ten kosmetyk warto dawkować hojną ręką. Żeby uzyskać ochronę przeciwsłoneczną odpowiadającą faktorowi zadeklarowanemu na opakowaniu, powinnaś zużyć 2,5 ml kremu na twarz (pół łyżeczki do herbaty), a na całe ciało około 30 ml. To oznacza, że standardowe opakowanie (250 ml) powinno Ci wystarczyć nie na cały urlop, a na góra 5 dni.

Uzupełniaj

Nawet wodoodporny filtr wymaga dosmarowania po wyjściu z wody. Spędzając aktywnie czas w wodzie, ocierasz się o piasek, skórę, kostium, mechanicznie usuwając krem. Dlatego co 2-3 godziny i po każdym wyjściu z wody uzupełnij ochronę.

ZOBACZ TEŻ: Najmodniejsze sukienki na lato 2019

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij