[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Jak się zrelaksować? 6 sposobów

Wszystko zależy od Twojego temperamentu i stylu życia – mówi psycholog Beata Dżugaj.

kobieta w trakcie edytacji

1. Wsłuchaj się

OK. Najwyższy czas poznać się lepiej. Usiądź wygodnie i włącz muzykę. Zapytaj siebie: „Co we mnie słyszy muzykę?”. To brzmi trochę magicznie, ale rób to za każdym razem, gdy słuchasz muzy, a znacznie obniżysz poziom stresu.

2. Z guru

Nie lubisz samotnie uwalniać się od stresu? Idź na kursy relaksacji i medytacji, które wykonuje się z nauczycielem i w grupie podobnych Ci osób. Może spodobają Ci się też gotowe nagrania relaksacyjne z afirmacjami. Ja lubię np. Ewę Foley.

ZOBACZ TEŻ: Ajurweda - sposób na wieczne zdrowie

3. Spokój zen

Zamknij oczy, postaraj się nie mieć żadnych oczekiwań. Po prostu bądź. Oddychaj tak, aby Twój wydech był dłuższy niż wdech. Myśli niech sobie płyną jak chmury. Zapytaj siebie: „Jaka będzie moja następna myśl?” – to zatrzyma ich gonitwę.

4. Kreatywnie

Najlepiej Cię zrelaksuje jakieś nowe, kreatywne hobby. Na przykład nauka zdobienia ciast, robienie swetrów na drutach albo renowacja starych mebli. Spędzisz w ten sposób sobotę i zapomnisz o całym bożym świecie.

5. Ruch

Pocenie się na siłowni albo bieganie w lesie to znany i sprawdzony sposób na wypocenie stresu do ostatniej kropli. Ale dodatkowym atutem jest podniesienie poziomu noradrenaliny, która łagodzi reakcję mózgu na stres.

6. Joga

Gdy czujesz, że potrzebujesz dużej dawki endorfin, ale nie lubisz się pocić, to joga wydaje się idealna. Wykonujesz ćwiczenia w swoim tempie, na swojej macie, w ciszy. Z drugiej strony spacer w parku przynosi podobne korzyści.

ZOBACZ TEŻ: Joga plus kardio - przepis na silne i smukłe ciało

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij