[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Jak rzucić palenie i nie przytyć: 6 prostych patentów

Palenie papierosów już od dawna jest passé. Jednak jest pewna sprawa, która często hamuje naszą chęć rzucenia tego zgubnego nałogu: obawiamy się, że przytyjemy. Zobacz, jak skutecznie zapanować nad głodem.

fot. Sakarin Sawasdinaka 2014/shutterstock.com shutterstock.com

Rzucenie palenia – jak i każdego innego nałogu – nie należy do najłatwiejszych i doskonale to rozumiemy. Jeśli chodzi o papierosy, to często obawiamy się dodatkowych kilogramów, które pojawiają się wraz z ostatnim dymkiem.

Dlaczego rzucenie palenia często kończy się przytyciem? Nikotyna zawarta w papierosach skutecznie tłumi apetyt, jednocześnie podkręcając nasz metabolizm, ale to nie wszystko. Okazuje się bowiem, że główną przyczyną przybierania na wadze po rzuceniu jest zastępowanie przerwy na papierosa – przerwą na jedzenie.

Jeśli więc masz już dość żółtych zębów, męczącej zadyszki, ziemistej cery i kasy wydawanej na papierosy, a od rzucenia powstrzymuje Cię tylko widmo dodatkowych kilogramów, możesz śmiało rozpocząć nowy etap w  życiu! Oto nasze skuteczne wskazówki, które pomogą Ci zapanować nad głodem (tym nikotynowym również).

ZOBACZ TEŻ: Skutki rzucenia palenia

 

REKLAMA

REKLAMA

robienie na drutach shutterstock.com

1.Wypełnij wolny czas

Zaplanuj aktywności na momenty, w których dopadnie Cię paląca potrzeba sięgnięcia po papierosa. Najlepiej zrób sobie wówczas przerwę na kawę, przespaceruj się chwilę lub załatw jakaś sprawę, którą odkładałaś na później – nie będziesz miała czasu, żeby myśleć o paleniu i/lub jedzeniu!

2. Zajmij czymś swoje ręce

Byli palacze tyją również dlatego, że mają nawyk trzymania czegoś w rękach. Papierosa często zastępują jakimiś przekąskami, dlatego zadbaj o to, by cały czas mieć coś w ręku. W pracy może to być długopis, a jeśli chcesz przetrwać wieczór bez dymka, pomyśl może o robieniu na drutach? Innym wyjściem może być także odpisywanie na zaległe maile lub domowe spa dla paznokci: zrób manicure i zaszalej z lakierem.

REKLAMA

brzoskwinie, owoce shutterstock.com

3. Pamiętaj o wodzie

Wszędzie i zawsze noś ze sobą butelkę wody! Nie dość, że będziesz miała zajęte ręce, to jeszcze popijanie odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia pozwoli Ci zapanować nad głodem i zadba o Twoją zgrabną sylwetkę.

4. Zrób zdrowe przekąski

Noś ze sobą zdrowe przekąski, których porcje odmierzysz wcześniej w domu. Możesz pakować je do plastikowych pojemników lub zamykanych na klipsy woreczków. W ten sposób przekąska nie powinna przerodzić się w pełny posiłek! Do takiego podjadania polecamy przede wszystkim suszone owoce i niskokaloryczne batoniki zbożowe.

ZOBACZ TEŻ: 3 historie kobiet uzależnionych od papierosów

REKLAMA

REKLAMA

mięta, zioła shutterstock.com

5. Poczuj miętę

Do torebki wrzuć niesłodzone gumy do żucia, miętówki i miniwersję płynu do płukania ust (im bardziej miętowe produkty – tym lepiej). Jeśli dopadnie Cię nagły głód, będziesz mogła szybko odświeżyć swoje podniebienie – zobaczysz, że ochota na słodycze przejdzie! Jeśli jesteś po kolacji, nie zwlekaj z umyciem zębów i zrób to od razu po posiłku.

6. Rusz się!

Jeśli dotychczas unikałaś aktywności fizycznej jak ognia, a wejście na siłownię kojarzyło Ci się z wrotami do piekła, to najlepszy moment, by to zmienić! Ćwiczenia zminimalizują Twój głód, rozbudzą metabolizm, pomogą spalać kalorie i poprawią humor.

Wciąż palisz? Podobno pierwszym krokiem w drodze do rzucenia jest zrozumienie mechanizmu działania tego okropnego nałogu. Aby zrozumieć, jak wygrać tę potyczkę, przeczytaj historie trzech uzależnionych kobiet.

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij