[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

Jak rzucić palenie? 13 pomocnych wskazówek

Oto kilkanaście sprawdzonych patentów, które pomogą Ci przetrwać ten trudny czas.

rzucanie palenia

Poszukaj solidnego wsparcia

Tabletki do ssania

Takie, które zawierają niewielkie dawki nikotyny. Kupisz je w każdej aptece. Warto sięgnąć po nie na początku, kiedy stres związany z odstawieniem papierosów jest największy. Mnie najbardziej pomagały w chwilach, gdy dopadała mnie ochota na coś do jedzenia. Na ulotce jest napisane, że możesz zażyć do 15 tabletek dziennie, ja sięgałam po nie sporadycznie.

Ruch

Powinnaś odkryć jakąś formę ruchu, która będzie sprawiała Ci przyjemność na tyle, byś wracała do niej regularnie. Dla mnie zbawienne okazało się bieganie: redukowało stres, oczyszczało myśli, wzmacniało wolę, wspomagało w walce z nadwagą. W efekcie wróciłam do dawnej wagi, ale nie do dawnej sylwetki – mam teraz wyraźnie zarysowane mięśnie.

Wsparcie bliskich

O ile palenie bezwzględnie rujnuje zdrowie, o tyle rzadko życie rodzinne czy zawodowe, więc ten, kto się od niego uwalnia, zasługuje na słowo otuchy. Oczywiście, to samotna walka, lecz łatwiej ją wygrać, gdy ktoś jej kibicuje. Jeśli nie osoby dla nas ważne, to na pewno byli palacze. Im naprawdę można pomarudzić, jak nam źle.

10 przydatnych patentów

  1. Do zerwania z nałogiem warto wykorzystać anginę, grypę, migrenę lub dużego kaca.
  2. Nie początek roku, a urlop ułatwia rzucanie palenia.
  3. To prawda, że po odstawieniu papierosów samopoczucie się polepsza. 
  4. W walce z ssaniem w żołądku pomaga ssanie tabletek.
  5. Na początku zajmij ręce pisaniem, robieniem na drutach, krojeniem sałatek.
  6. Zacznij się regularnie ruszać. Mnie bieganie bardzo wzmocniło psychicznie.
  7. Aktywność poprawia metabolizm, ćwiczy charakter, pomaga zrzucić nadwagę.
  8. Cera nabiera zdrowego koloru i odciąga uwagę od poszerzonej talii.
  9. Zaprowadź porządek w swoim otoczeniu: posprzątaj szuflady, szafę, pomaluj ściany.
  10. Nastaw się na to, że najbliżsi będą Cię traktować jak niepijącego alkoholika.

ZOBACZ TEŻ: Jak udało mi się wygrać z nałogiem? [wyznania nałogowej palaczki]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij