[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Jak przytyć? Rady dla chudzielców

Chciałabyś przybrać na wadze, ale nie wiesz, jak to zrobić, by nie zaszkodzić swemu zdrowiu? Nie musisz wcale wpychać w siebie śmieciowego jedzenia – lepiej postaw na zdrowe tłuszcze, białko i odpowiedni trening. Zobacz rady naszego eksperta.

fot. shutterstock.com

Większość kobiet dałaby się pokroić za bardzo szczupłe ciało, jednak właścicielki naturalnie chudych sylwetek często marzą o bardziej krągłych, kobiecych kształtach. Wydaje się, że nic prostszego, jak zacząć jeść wszystko, na co ma się ochotę (lody, czekolada, pizza, makrony!), czy taka dieta nie odbiłaby się jednak negatywnie na Twoim zdrowiu? Wątpliwości rozwiewa doktor Lisa Young, autorka książki „The Portion Teller Plan”.

 

REKLAMA

Celowe przytycie wcale nie jest takie łatwe, ponieważ bezmyślnie wpychając w siebie coraz więcej jedzenia, skończysz z uczuciem przepełnienia i ociężałości – a to nic dobrego i na pewno nie o to Ci chodzi. „Na szczęście, istnieją trzy rozsądne drogi do zyskania kilku kilogramów” – pociesza dr Young:

1. Jedz więcej żywności o wysokiej zawartości tłuszczu

Zanim jednak takimi produktami zapełnisz swoją lodówkę, upewnij się, że zawierają one zdrowe jednonienasycone kwasy tłuszczowe  wystrzegaj się nasyconych.

„Nie pakuj w siebie masła albo tłustego twarogu, bo to sprawi tylko, że poczujesz się przepełniona – radzi Young. – Dodatkowo, te tłuszcze szkodzą Twojemu zdrowiu. Zamiast tego rób w ciągu dnia więcej przekąsek z orzechów, wcinaj awokado w każdej możliwej postaci i dodawaj więcej oliwy z oliwek do sałatek oraz pieczywa”.

2. Pij więcej soków owocowych

Nie chodzi nam o zwyczajne picie soku i nic poza tym. Proponujemy, żebyś piła sok do każdego posiłku i przy każdej innej okazji zamiast zjadać cały owoc bądź gasić pragnienie wodą lub herbatą.

„Zazwyczaj radzimy ludziom na diecie, aby zrezygnowali ze szklanki soku pomarańczowego i zastąpili ją pomarańczą zjedzoną w całości – owoc jest po prostu mniej kaloryczny – mówi Young. – Ale jeżeli chcesz przybrać na wadze, sok zapewni Ci dodatkowe kalorie bez poczucia, że zaraz pękniesz z przejedzenia”.

3. Nie rezygnuj z ćwiczeń

Skup się tylko bardziej niż zwykle na treningu siłowym oraz budowaniu masy mięśniowej. „Odpuszczenie sobie na trochę ćwiczeń kardio i skierowanie swoich wysiłków na trening oporowy może bardzo pomóc Ci zyskać zdrowe kilogramy. Ćwicząc w ten sposób, zwiększasz bowiem masę mięśni, a nie tłuszczu. Dodatkowe kilogramy pojawiają się więc od razu w formie świetnie wyrzeźbionego brzucha lub ładnie umięśnionych ramion” – mówi Young.

Zanim rozpoczniesz treningi poradź się trenera w fitness klubie, jak powinien wyglądać . Nasze wskazówki na dobry początek:

1. Ćwicz przede wszystkim z wolnym ciężarami (sztangi, hantle, kettle belle, ciężar własnego ciała itp.), bo dźwiganie ich angażuje większą liczbę mięśni i zmusza je do większego wysiłku,

2. Wykonuj 6-12 powtórzeń w serii, ćwicząc z możliwie dużymi obciążeniami (każde powtórzenie powinno być wykonane poprawnie technicznie).

3. Zwiększ ilość białka w swoich posiłkach, aby dostarczyć organizmowi materiału budulcowego dla mięśni (polecamy: chude mięso, warzywa strączkowe, jajka, ryby, sery). Możesz też wypróbować np. nasz przepis na curry w wersji bogatej w białko.

Jak widzisz: samym siedzeniem na kanapie z kubełkiem lodów i oglądaniem „Dzienników Bridget Jones” w telewizji nie wypracujesz więcej zdrowo wyglądającego ciałka. Ale odrobina rozsądku i rady specjalisty na pewno pomogą Ci nabrać kilogramów dokładnie tak, jak to sobie wymarzyłaś.

zdjęcie: Stokkete 2013/shutterstock.com

WH

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij