REKLAMA

Jak przestać jeść słodycze i cukier?

Wiemy, że cukier to zło wcielone. Nie wiemy natomiast, jakim sposobem pozbyć się go z naszej kuchni i organizmu. Dlatego WH podpowiada, jak krok po kroku wyeliminować z diety cukier.

napoje słodzone, cukier

Pożegnanie z cukrem

Zdajemy sobie sprawę, że to nie będzie łatwe. W końcu nie bez powodu piszemy o cukrze jako o środku uzależniającym. Terapia szokowa jest w tej sytuacji niewskazana, więc przygotowałyśmy plan, który pomoże Ci zapomnieć o cukrze.

REKLAMA

REKLAMA

Faza 1: wyeliminuj napoje słodzone

Na pierwszy ogień idą najbardziej oczywiste słodzone napoje gazowane. Do tej kategorii dolicz również mrożone herbaty i różnego rodzaju napoje owocowe – wyobraźnia producentów jest praktycznie nieograniczona.

Niestety, codzienna duża latte czy napoje typu light słodzone sztucznymi słodzikami również odchodzą do lamusa. Zamiast nich pij wodę (poznaj sposoby na poprawę smaku wody mineralnej), niesłodzone herbaty i kawę. Przekonaj się też, co się kryje w łyżeczce cukru.

REKLAMA

Faza 2: wykreśl z menu słodycze

Teraz przychodzi czas na kupne batoniki, ciasta, ciasteczka – nawet te zbożowe, pełnoziarniste, mające być świetnym pomysłem na śniadanie. Nie wykreślaj ich z menu wszystkich naraz: zacznij od tych słodyczy, które lubisz najbardziej, a potem stopniowo dodawaj do nich kolejne.

Jeśli skręca Cię z ochoty na coś słodkiego, sięgaj po owoce. Na przekąski wybieraj warzywa (np. z dipami, żeby urozmaicić smak) lub orzechy. Dbaj o to, żeby mieć je pod ręką, gdy dopadnie Cię głód, bo w takiej sytuacji w potyczce z leżącą przed Tobą czekoladą jesteś raczej skazana na porażkę.

REKLAMA

REKLAMA

Faza 3: zredukuj węglowodany proste

Po słodyczach nadchodzi czas zmniejszenia ilości prostych węglowodanów, które na organizm działają podobnie jak cukier. Zacznij od białego pieczywa czy makaronu. Zastąp je pełnoziarnistymi odpowiednikami, a z czasem może w ogóle zamień na inne potrawy (np. makaron możesz zrobić z dyni).

Inspiracje i przepisy znajdziesz m.in. na naszej stronie. Staraj się jak najbardziej urozmaicić dietę, wprowadzając do niej więcej białka, zdrowych tłuszczów i warzyw.

REKLAMA

Faza 4: szukaj ukrytego cukru

Tak naprawdę nie jest ukryty, ponieważ musi widnieć na liście składników. Może jednak być zamaskowany, czyli występować pod różnymi nazwami, nawet takimi, które na pierwszy rzut oka nie kojarzą się z cukrem. Nim pójdziesz na zakupy, poznaj listę synonimów cukru.

REKLAMA

REKLAMA

Faza 5: trzymaj się, ale bądź realistką

Nie będziemy rzucać kamieniem, bo dobrze wiemy, że czasem człowiek po prostu musi zjeść coś słodkiego (na takie chwile najlepiej sama przygotuj wypieki – wtedy będziesz mieć wpływ na ich skład).

Nie rób tragedii, jeśli raz na jakiś czas sobie pofolgujesz – to nie przekreśla pozostałych wysiłków. Im mniej cukru, tym lepiej, ale to na szczęście nie heroina i nie musisz być kompletnie czysta.

ZOBACZ TEŻ: Rak piersi - fakty, o których mogłaś nie wiedzieć

Komentarze

 (8)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA