[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Jak poradzić sobie ze stresem - 8 technik

Niestety, nie zawsze możesz dobrze się wyspać albo poćwiczyć godzinę. Dlatego poniżej przedstawiamy 10 najlepszych sposobów na poradzenie sobie ze stresem w 10 minut lub nawet krócej.

1. Przeklinaj

Uczeni z University of East England Norwich badali style zarządzania i zauważyli, że przeklinanie może obniżyć stres i poprawić relacje między członkami załogi. Nie chcesz być wulgarna? Używaj przekleństw wymyślonych, np. „sturba twoja zagwazdrana!” Witkacego.

ZOBACZ TEŻ: Bransoletka, która razi prądem za złe nawyki

2. Łyknij tran

Według badań University of Pittsburgh ludzie, którzy we krwi mają wysoki poziom kwasów tłuszczowych omega-3, są szczęśliwsi, mniej impulsywni i bardziej zgodni. Suplementy diety z rybim tłuszczem znajdziesz w każdej aptece.

3. Zjedz gorzką czekoladę

Badania opublikowane przez Narodową Akademię Nauk Stanów Zjednoczonych pokazują, że flawonoidy w kakao rozluźniają naczynia krwionośne. Szukaj gorzkiej czekolady o mniejszej zawartości tłuszczu. Ciemna czekolada ma więcej zwalczających stres flawonoidów niż czekolada mleczna.

4. Znajdź swoje hoku

Według uczonych z Hong Kong Polytechnic University akupresura może szybko zmniejszyć napięcie nawet o 39%. Jeśli nie masz pod ręką doświadczonego akupresurzysty, sama pomasuj sobie tzw. hoku, czyli część dłoni między kciukiem a palcem wskazującym przez jakieś 20-30 sekund. To jest uniwersalny punkt, którego uciskanie pomaga zmniejszyć napięcie mięśni górnej części ciała. To nie są żadne czary, tylko potwierdzona wieloletnią tradycją wschodnia terapia manualna.

5. Odchyl się

Zapomnij, że powinnaś siedzieć prosto, by ulżyć napięciu w plecach. Naukowcy z University of Alberta Hospital w Edmonton zauważyli, że ulgę w bólu pleców przynosi siedzenie w odchyleniu do tyłu pod kątem 135 stopni

REKLAMA

REKLAMA

6. Dodaj czosnku

Badacze z University of Alabama w Birmingham twierdzą, że wiedzą, dlaczego czosnek jest dobry dla naszego serca. Ich odkrycia wyjaśniają też, dlaczego czosnek jest wspaniałym środkiem antystresowym. Gdy trawisz główny składnik czosnku – allicynę – organizm wytwarza siarkowodor, który rozluźnia naczynia krwionośne i zwiększa przepływ krwi.

ZOBACZ TEŻ: 5 popularnych snów i ich wyjaśnienia

7. Pooglądaj śmieszne filmiki na YouTube

Według badaczy z Loma Linda University w Kalifornii już samo oczekiwanie na śmiech powoduje obniżenie poziomu hormonów stresu –kwasu 3,4-dihydroksyfenylooctowego, kortyzolu i epinefryny odpowiednio o 38, 39 i 70%. Z kolei gdy naukowcy z University of Maryland w College Park pokazywali uczestnikom badania krótkie filmiki, Ci, którzy oglądali śmieszne, mieli 22-procentowy wzrost przepływu krwi do serca.

8. Zrób to

Całowanie lub przytulanie może obniżyć stres, bo podnosi poziom oksytocyny, hormonu związanego z miłością i przywiązaniem – twierdzą na University of North Carolina w Chapel Hill. Z kolei szkockie badania pokazały, że regularne uprawianie seksu obniża lęk, stres i ciśnienie krwi.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij