Herbaty ziołowe - jakie pić o jakiej porze dnia?

Najzdrowsza ziołowa herbata? Trudno wybrać jedną, ponieważ każdy napar z ziół warto pić o innej porze dnia. Sprawdź, jakie korzyści niesie ze sobą picie ziół o różnych porach.

Herbata rumiankowa Shutterstock

Ziołowa herbata wypita o odpowiedniej porze, z ulubionego kubka sprawia, że dzień staje się piękniejszy, a obowiązki mniej przytłaczające. To ważne, żeby znaleźć w ciągu dnia kilka chwil na prostą przyjemność, jak smakowanie aromatycznej herbaty, która poza znakomitymi doznaniami smakowymi, może przynieść organizmowi także zdrowotne korzyści. Jedyne małe „ale”? Przy tak wielu odmianach herbat dostępnych obecnie w sklepach czasami wybór tej najlepszej może przytłaczać. My proponujemy dobierać ziołowy napar do pory dnia – i tłumaczymy, jak to robić, by zyskać nie filiżankę, a całe morze korzyści.

7 rano: Pobudka, a później zielona herbata

Czy wiesz, że zielona herbata jest wytwarzana z liści i pąków rośliny Camellia sinensis, tak samo jak zwykła czarna herbata? Oznacza to, że zielona herbata także jest w źródłem kofeiny (20-25 mg na filiżankę), jednak zawiera również inny związek zwany l-teaniną, co czyni ją, dosłownie, inteligentniejszą alternatywą dla porannej kawy. Badania wykazały bowiem, że w połączeniu z kofeiną, l-teanina może poprawić koncentrację umysłową. To idealna opcja na rozpoczęcie naprawdę produktywnego dnia.

Korzyści płynące z picia zielonej herbaty nie kończą się jednak na pobudzaniu umysłu do pracy. Napar ten zawiera bogactwo przeciwutleniaczy, takich jak polifenole i katechiny. Eksperci wyjaśniają, że ​​te zwalczające wolne rodniki składniki odżywcze pomagają wspierać zdrowie skóry, funkcje mózgu, utrzymywać poziom glukozy we krwi i zmniejszać stany zapalne.

10 rano: Pokonaj poranny kryzys przy pomocy mięty

Wszyscy mamy tendencję do lekkiego przedpołudniowego spadku energii, gdy kofeina z pierwszej filiżanki ulotni się z organizmu. Ale pewnie niewielu z nas przyszło kiedykolwiek do głowy, by pokonać ją przy pomocy kubka herbaty miętowej. A to błąd. Ze względu na swoją zdolność do wspomagania trawienia i poprawy pamięci, herbata miętowa jest idealnym porannym napojem. Odpowiedzialny jest za to karwon - związek znajdujący się w herbacie z mięty zielonej, który zmniejsza skurcze jelit, co może złagodzić uczucie dyskomfortu trawiennego. Co więcej, w niektórych wstępnych badaniach wykazano, że wysoka zawartość polifenoli, w tym kwasu rozmarynowego, zwiększa pamięć.

Miętowa herbata jest świetna, jeśli potrzebujesz również trochę wsparcia hormonalnego, a badania sugerują, że jej picie może nawet pomóc regulować cykl menstruacyjny.

13:00: Zapomnij o wzdęciach po obiedzie – z koprem włoskim

Sięganie po herbatę zawierającą liście kopru włoskiego jest wskazane nie tylko w przypadku matek karmiących piersią. Napar ten jest idealny dla wszystkich, którzy mają tendencję do wzdęć po posiłku. Przeciwzapalne właściwości herbaty z kopru włoskiego mogą pomóc zmniejszyć po obfitym obiedzie uczucie rozdęcia brzucha, nagromadzenie gazów, skurcze i inne bolesne problemy żołądkowe. Oznacza to, że możesz przetrwać popołudnie, czując się mniej ospale i zdecydowanie bardziej lekko.

Mniej znaną właściwością herbaty z kopru włoskiego jest to, że niektórzy ludzie czują się po niej nieco senni, ponieważ napar ten uspokaja. Jeśli jesteś jedną z tych osób i czujesz się trochę zmęczona po obiedzie, możesz dodać sobie energii i lekkości dzięki naparom z imbiru i mięty pieprzowej. Znakomicie wpływają na trawienie, a do tego zapewniają porcję pobudzenia.

16:00: Zastąp popołudniową kawę ziołową herbatą Rooibos

Popołudniowa kawa stanowi niezwykle kuszącą perspektywę, jednak stwarza ryzyko, że nie uda Ci się wieczorem zasnąć o rozsądnej porze. Z pomocą przychodzi wtedy Rooibos - Twój nowy popołudniowy bohater. Ciesz się gorącą popołudniową filiżanką bez ryzyka bezradnego przewracania się w pościeli. Naładowana przeciwutleniaczami herbata Rooibos ma wiele zalet, takich jak zmniejszenie ryzyka chorób (w tym chorób układu krążenia i raka) czy poprawa poziomu glukozy we krwi u osób z cukrzycą typu 2.

Rooibos jest prawdopodobnie najlepszą ziołową alternatywą dla czarnej herbaty, a do tego znakomicie nadaje się na chai tea. Przygotuj ją z mlekiem i odrobiną miodu, a otrzymasz pyszną herbatę Rooibos, dzięki której zwalczysz chęć na popołudniową drzemkę, a jednocześnie prześpisz całą noc.

20:00: Odpręż się z rumiankiem

Herbata rumiankowa to znany na całym świecie uspokajający napar, idealny do popijania przed snem. Czy zastanawiałaś się kiedyś, dlaczego? Herbata rumiankowa zawiera apigeninę, która jest rodzajem przeciwutleniacza, który wiąże się z określonymi receptorami w mózgu, aby promować senność i walczyć z trudnościami w zasypianiu. Rumianek zmniejsza również stany zapalne, łagodzi objawy przeziębienia, zwalcza problemy trawienne, takie jak gazy czy rozstrój żołądka i zmniejsza niepokój.

Napary z ziół, to znakomita alternatywa dla klasycznej czarnej herbaty. Pora wypróbować ich moc.

Zobacz również:
REKLAMA