Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Energia do działania – jak mieć jej więcej [porady specjalistki]

Kilka porad dla wiecznie zmęczonych przygotowała żywieniowa biochemiczka, dr Libby Weaver – autorka książki „The Energy Guide”.

jak mieć więcej energii fot. shutterstock.com

Pisaliśmy ostatnio o teorii trzech typów energetycznych. W zależności od tego, czy jesteś typem fizycznym, psychicznym, czy emocjonalnym inne czynniki mają wpływ na Twoje samopoczucie. Jeżeli czujesz, że brakuje Ci mocy, odpowiedz na kilka pytań i sprawdź w naszym teście, jakim typem energetycznym jesteś, a następnie przeczytaj, jak dodać sobie energii. Dodatkowe patenty, które działają niezależnie od typu, poniżej.

Kawka?

Wbrew pozorom – to nie zawsze dobry pomysł. Kiedy ludzie ograniczają kofeinę lub z niej rezygnują, często zamiast spadku energii odczuwają jej wzrost. Zastanów się: jak mała czarna wpływa na Ciebie? Czy rzeczywiście pozwala Ci lepiej myśleć? A może przyspiesza tętno, wywołuje drżenie rąk, a w nocy problemy z zasypianiem? Jeżeli to drugie, lepiej zrezygnuj z kofeiny.

Pozycja mocy

Wykonaj mały test: pochyl ramiona, spuść głowę i pozwól jej opaść. Postój lub pochodź tak przez parę minut. Jak się czujesz? Następnie wyprostuj plecy, wypchnij klatkę piersiową, pociągnij ramiona do tyłu, wyprostuj głowę. W tej pozycji też spędź chwilkę. Która postawa sprawiła, że poczułaś, jakbyś miała więcej mocy? Racja! Dlatego, niezależnie od poziomu zmęczenia, staraj się chodzić wyprostowana.

Złap oddech

Każdego dnia zarezerwuj sobie chwilę na 20 oddechów przeponowych: długich, powolnych, głębokich oddechów, przy których pracuje nie tylko klatka piersiowa, ale i brzuch. Takie ćwiczenia dodają energii oraz uspokajają. Zobacz, jak prawidłowo oddychać.

WH 10/2017

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij