REKLAMA

Dobry sen: 4 wrogów głównych

Co jeść przed spaniem? O której ćwiczyć, aby nie dopadła nas bezsenność? Kiedy kłaść się do łóżka? Oto cztery proste wskazówki, które pomogą Ci rozwiązać problemy z zaśnięciem i zagwarantują dobry sen oraz piękny wygląd następnego dnia.

dobry sen fot. shutterstock.com

1. Łóżko do spania

I kochania się. Nie spędzaj tam więcej czasu, niż potrzeba. Kładziesz się tylko wtedy, gdy chcesz spać. Im dłużej leżysz, tym krócej śpisz. Zapomnij o laptopie w łóżku, czytaj w fotelu. Naucz swój mózg, że głowa na poduszce wydaje komendę: spać! Gdy nie możesz zasnąć, wstań i wyjdź z sypialni. Przewracanie się z boku na bok wzmaga bezsenność.

ZOBACZ TEŻ: Pranamat Eco - czy to działa? [Test WH]

REKLAMA

2. Ćwicz rano

Wieczorne ćwiczenia Cię rozbudzą. Jeśli jogging, to tylko poranny lub ok. 14. Ćwiczenia wieczorne zbyt pobudzają organizm. Rozsądna, wyciszająca opcja aktywności to spacer z psem.

3. Zaciemnienie

Zainwestuj w żaluzje. W sypialni powinno być maksymalnie ciemno, wtedy Twój organizm wydziela melatoninę – hormon snu. Zarówno neon za oknem, jak i błękitne światło z ekranu komputera zakłócają ten proces.

4. Nie jedz na noc

Zwłaszcza ciężkostrawnych potraw. Ostatni posiłek powinnyśmy jeść nie później niż 2-3 godziny przed snem. Ważne, żeby był lekkostrawny. Naszym sprzymierzeńcem są potrawy zawierające tryptofan, który – mówiąc w skrócie – pobudza wydzielanie hormonów dobrego samopoczucia. Dobrym źródłem tryptofanu są banany, biały ser, indyk, tuńczyk i daktyle.  

Sprawdź też, ile godzin powinnaś sypiać i zobacz, jak zadbać o zmęczoną skórę za pomocą odpowiednich kosmetyków i makijażu.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA