[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Dobry sen: 4 wrogów głównych

Co jeść przed spaniem? O której ćwiczyć, aby nie dopadła nas bezsenność? Kiedy kłaść się do łóżka? Oto cztery proste wskazówki, które pomogą Ci rozwiązać problemy z zaśnięciem i zagwarantują dobry sen oraz piękny wygląd następnego dnia.

dobry sen fot. shutterstock.com

1. Łóżko do spania

I kochania się. Nie spędzaj tam więcej czasu, niż potrzeba. Kładziesz się tylko wtedy, gdy chcesz spać. Im dłużej leżysz, tym krócej śpisz. Zapomnij o laptopie w łóżku, czytaj w fotelu. Naucz swój mózg, że głowa na poduszce wydaje komendę: spać! Gdy nie możesz zasnąć, wstań i wyjdź z sypialni. Przewracanie się z boku na bok wzmaga bezsenność.

2. Ćwicz rano

Wieczorne ćwiczenia Cię rozbudzą. Jeśli jogging, to tylko poranny lub ok. 14. Ćwiczenia wieczorne zbyt pobudzają organizm. Rozsądna, wyciszająca opcja aktywności to spacer z psem.

3. Zaciemnienie

Zainwestuj w żaluzje. W sypialni powinno być maksymalnie ciemno, wtedy Twój organizm wydziela melatoninę – hormon snu. Zarówno neon za oknem, jak i błękitne światło z ekranu komputera zakłócają ten proces.

4. Nie jedz na noc

Zwłaszcza ciężkostrawnych potraw. Ostatni posiłek powinnyśmy jeść nie później niż 2-3 godziny przed snem. Ważne, żeby był lekkostrawny. Naszym sprzymierzeńcem są potrawy zawierające tryptofan, który – mówiąc w skrócie – pobudza wydzielanie hormonów dobrego samopoczucia. Dobrym źródłem tryptofanu są banany, biały ser, indyk, tuńczyk i daktyle.  

Sprawdź także, ile godzin powinnaś sypiać i zobacz, jak zadbać o zmęczoną skórę za pomocą odpowiednich kosmetyków i makijażu.

WH 09/2015

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij