[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Detoks od telefonu - zobacz, co zyskasz

Raz na jakiś czas zrób sobie detoks od nowoczesnej technologii. Zobaczysz, ile zyskasz czasu i jak bardzo poprawi się Twój nastrój. Będziesz szczęśliwsza i zdrowsza.

Kochamy nasze aplikacje, smartfony i komputery. Pomagają nam ćwiczyć i monitorować postępy, przenosić z punktu A do punktu B i umożliwiają pracę w domu. Ale czy nie jesteśmy już zbyt uzależnione od nich? Wiecie, że spędzamy około 11 godzin dziennie, wpatrując się w monitor czy wyświetlacz? To nie może być zdrowe (na przykład robią się zmarszczki na szyi i boli kark). Wiemy też, że nadużywanie mediów społecznościowych wzmaga poczucie osamotnienia. Ale rozwiązaniem nie jest porzucenie naszych gadżetów, tylko rozsądniejsze ich użytkowanie. Mniej czasu w sieci, więcej w realu. Oto jak wprowadzić w życie naszą technologiczną dietę.

Poćwicz bez smartfona

„Monitorowanie tętna czy prędkości za pomocą techniki może poprawić wydajność, ale poniższe strategie pomogą Ci zrozumieć np., w jaki sposób się poruszasz, jakich mięśni używasz, zapewnią prawidłową formę ćwiczeń i zmniejszą ryzyko urazów” – mówi dr Joel Martin, specjalista w dziedzinie kinezjologii na George Mason University.

ZOBACZ TEŻ: Czy jesteś uzależniona od smartfona? [TEST]

Zrób test mowy

To najprostszy sposób na sprawdzenie poziomu intensywności ćwiczeń. Przy niskim poziomie wysiłku powinnaś móc mówić pełnymi zdaniami; kiedy przechodzisz na średni, rozmowa będzie trudna. Podczas intensywnych interwałów będziesz w stanie wypowiedzieć tylko słowo lub dwa.

Nie patrz na zegarek

Jeśli biegasz, kilka razy w tygodniu przed łatwym biegiem nastaw zegarek (ale nie spoglądaj na niego). Twoim celem jest osiągnięcie określonego tempa, ale sprawdź swoje wyniki dopiero po zakończeniu biegu. Zwróć uwagę na momenty, kiedy byłaś szybsza i wolniejsza, a następnie przypomnij sobie, jak się wtedy czułaś. Po kilku treningach będziesz dobrze wyczuwać tempo.

Rozejrzyj się

Zamiast stalkować innych rowerzystów na Endomondo czy Stravie, za każdym razem, gdy jedziesz na rowerze, obserwuj swój oddech w zimnym powietrzu lub sposób, w jaki światło odbija się od budynków. Kiedy jesteś całkowicie zanurzona w danej chwili, możesz doświadczyć uczucia euforii.

Uwolnij się w pracy

Bez poczty elektronicznej i komputerów niewiele z nas mogłoby wykonywać swoje zadania. Jednak poleganie na nich non-stop może sprawić, że zaniedbasz budowanie osobistych relacji z innymi, a to ważne w karierze. Oto trzy sposoby na real w pracy

Zacznij się ruszać

Jeśli zwykle odbywasz burze mózgów przez komunikatory, postaraj się teraz robić to twarzą w twarz. Rozmawiaj częściej – nawet krótki spacer do pokoju współpracownika i 15 minut pogawędki wpływa na neuroplastyczność mózgu.

Zadzwoń

Nie możesz spotkać się osobiście ze swoim zespołem? Po prostu wybierz numer telefonu i nawiąż połączenie głosowe. Słuchanie czyjegoś głosu tworzy emocjonalną więź, której brakuje w komunikatorach i ogólnie wpływa na lepsze porozumienie.

Spokój

Piip! Otwieranie laptopa. Piip! Przyszła wiadomość. Piip! Wiadomość na Messengera. Dźwięki powiadomień wybijają nas z rytmu i obniżają produktywność. Nie musisz też reagować na wszystkie jak pies Pawłowa. Wycisz je i sprawdzaj wiadomości, powiedzmy, trzy razy w ciągu dnia pracy. Na pewno łatwiej Ci będzie się skoncentrować na tym, co aktualnie robisz.

ZOBACZ TEŻ: Korzystasz dużo ze smartfona? Będziesz mieć problemy z pamięcią

REKLAMA

REKLAMA

Nawiązuj relacje bez emotikonów

Fotografowanie (i publikowanie) każdego doświadczenia powoduje, że nie przeżywasz go w pełni. A lajkowanie postów znajomych może Ci się wydawać dobrym sposobem na podtrzymywanie znajomości, ale to fast food przyjaźni.

Zapisuj w pamięci

Ogranicz się do kilku zdjęć z wakacji czy weekendowego wyjazdu, a zamiast tego staraj się zapisywać wspomnienia w głowie. Nie spiesz się: poczuj zapach tego miejsca, odgłosy, wiatr na twarzy, chłód wody, rozejrzyj się dokładnie po okolicy, przyjrzyj się ludziom, niebu, przyrodzie. Im więcej zmysłów zaangażujesz, tym żywsze będą Twoje wspomnienia.

Otwórz uszy, zamknij usta

Niektórzy twierdzą, że stajemy się kulturą narcyzów, gdzie każdy chce opowiadać o sobie i pokazywać siebie, a tylko niewielu umie słuchać. Nie słuchamy innych jeszcze z tego powodu, że średnio nam wychodzi koncentracja na czymś. Potrenuj. Zapytaj partnera, dziecko czy przyjaciółkę: „Co ci się dzisiaj najfajniejszego przydarzyło?” i wysłuchaj odpowiedzi. Słuchanie to klucz do głębszych więzi z innymi.

Media społecznościowe jako punkt wyjścia

Oglądasz na FB zdjęcia przyjaciółki ze świeżo urodzonym maluchem i zostawiasz pod nim kilka serduszek? Pewnie, czemu nie, to miłe. Ale będzie jeszcze milej, jeśli z tej okazji wybierzesz się do niej osobiście, aby pogadać, bo pewnie biedna jest uziemiona w domu.

ZOBACZ TEŻ: Screen face - co to jest i jakie są jego objawy?

Spędź czas ze sobą, a nie z telefonem

Nauczyłyśmy się ciągle szukać więcej – lajków, wpisów, rozrywki, śmiesznych filmików – i zaczęłyśmy wierzyć, że jest nam to potrzebne do szczęścia. Musimy się nauczyć spędzać czas ze sobą, ze swoimi myślami, bez nerwowego sięgania po telefon.

Spotkaj się

Ze sobą. Idź sama na spacer albo na kawę, pomyśl sobie, co się dzieje w Twojej głowie, od jakich myśli uciekasz, co chciałabyś robić, co sprawiłoby Ci największą radość. Po prostu poznaj się ze sobą lepiej.

Zatrzymaj się

Połóż się lub usiądź i po prostu bądź w spokoju przez kilka minut. Usłysz siebie.

Podziękuj

Odczuwanie wdzięczności buduje nas od środka. Pomyśl sobie, za ile rzeczy możesz być wdzięczna: sobie, światu, innym ludziom, sile wyższej, przyrodzie, rodzicom, przyjaciołom. Najlepiej uczynić z tego codzienną praktykę.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij