Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Ćwiczenia oddechowe - sposób na stres, panikę i bezsenność

Stresująca sytuacja w pracy? Ważne spotkanie od którego sporo zależy? Albo dzień pełen zajęć i wrażeń? To wszystko pozbawia cię spokoju, a wieczorem nie pozwala zasnąć? Oto kilka sposobów na stres i negatywne emocje. 

ćwiczenia oddechowe na stres w pracy fot. shutterstock.com

To jak oddychamy pomaga odzyskać spokój. Przeciętny człowiek bierze dziennie 20000 oddechów. Dlatego warto przywiązywać do tego wagę. Oto kilka ćwiczeń, które pomogą ci zdrowo zaczerpnąć powietrze i zapanować nad emocjami.  

1. Przygotuj się na trudne spotkanie biznesowe

Problem: Nie potrafisz zebrać myśli, emocje biorą górę? Wypróbuj ćwiczenia z oddechem.

Ćwiczenie: Rozstaw nogi na szerokość barków i lekko ugnij kolana. Oprzyj dłonie na dolnej części brzucha i oddychaj przez usta, rozszerzając przeponę. Wydychaj powietrze szybciej, wydając dość głośny dźwięk „ha”. Powtarzaj dwie minuty. Ze względu na efekty dźwiękowe powinnaś znaleźć jakieś ustronne miejsce.

2. Panika przy biurku w pracy

Problem: Dostałaś e-mail informujący, że sytuacja jest poważna? Kolejny deadline przed tobą? Nie panikuj, weź się za barki ze stresem.

Ćwiczenie: Zatkaj palcem prawą dziurkę od nosa i wydychaj powietrze lewą, aż doliczysz do ośmiu, a potem wykonaj wdech tej samej długości. Zrób to samo prawą dziurką. Powtórz cykl 10 razy, tylko wcześniej ostrzeż współpracowników, że możesz dziwnie się zachowywać.

3. Nocny alarm

Problem: Obudziłaś się w środku nocy z niespokojnego snu? Masz problem z ponownym zaśnięciem?

Ćwiczenie: Połóż się na plecach, ugnij kolana i nieco podnieś tułów, opierając go na poduszkach. Otwórz usta i weź powolny, głęboki wdech. Wydychaj powietrze trochę szybciej, z wyraźnym, miękkim westchnieniem. Powtarzaj przez dwie minuty, nie robiąc przerw.

Zapraszamy także na kurs prawidłowego oddychania.

spanie, sen, łóżko fot. shutterstock.com

Wieczorem wycisz swoje emocje 

Dobry plan na trening 

Wiele osób nie może zasnąć po intensywnym wysiłku fizycznym. Jeśli do nich należysz, zaplanuj dzień tak, aby trening kończył się kilka godzin przez snem. Nie masz wyjścia? Przeznacz wieczór na spokojne rozciąganie albo jogę, a nie crossfit.

Wieczór bez komputera 

Odpuść sobie wieczorem siedzenie przed komputerem i ze smartfonem. Niebieskie światło, które emitują, utrudnia zasypianie i sprawia, że jesteś bardziej podatna na stres. Łóżko i sypialnia powinny kojarzyć nam się tylko ze spaniem i seksem.

Zaparz herbatę 

Zielona herbata jest bogatym źródłem teaniny, która - jak pokazują badania - może pomagać obniżyć poziom kortyzolu. Jakby tego było mało, już sam fakt przygotowania i picia herbaty, kiedy staje się rytuałem, może sprawiać, że będziesz na co dzień spokojniejsza. Nie czekaj i zaprzęgnij czajnik do roboty. Wcześniej, dowiedz się, jak parzyć herbatę, by była zdrowa i smaczna.

Podłącz się do muzyki

Badania pokazują, że muzyka koi nie tylko obyczaje. Harmonijne dźwięki mogą ułatwić Ci zrzucenie z siebie bagażu emocji. Oczywiście nie każda muzyka - Metallica raczej nie pomoże, choć są tacy, co twierdza inaczej. Simon & Garfunkel? Spokojnie.

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij