[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Co się dzieje, gdy... za dużo pracujesz

Deadline goni deadline, zza piętrzącego się na biurku stosu papierów wystaje Ci już tylko czubek głowy, a telefon nie przestaje dzwonić. Tak, koniec roku w pracy może być naprawdę ciężki.

praca rys. Adam Quest

Żołądek

Stres sprawia, że Twój mózg wydziela kortykoliberynę – hormon hamujący apetyt. Niestety, działa jedynie na krótką metę. Gdy Twój poziom kortyzolu jest stale podniesiony, zaczyna zwiększać apetyt, a Ty zaczynasz zajadać stres. Zamiast po batonik sięgaj po migdały – zawierają sporo magnezu, który uspokaja.

Mózg

Gdy Twój mózg wykrywa zagrożenie (np. zbliżający się deadline), ciało zalewają adrenalina i kortyzol. Ta wybuchowa mieszanka wywołuje reakcję „walcz lub uciekaj”. Wykorzystaj to na swoją korzyść – 20-minutowy spacer ukoi nerwy, a wynik w krokomierzu poprawi humor.

REKLAMA

Serce

Na samą myśl o prezentacji rocznego raportu oddech przyspiesza, a serce bije jak oszalałe? To znak, że adrenalina zaczęła działać. Oddychaj spokojnie i głęboko, a Twój organizm uzna, że nie ma powodu do paniki i przestanie wydzielać adrenalinę.

Uszy

Długotrwały stres oddziałuje negatywnie na korę przedczołową i obniża jej sprawność. W wyniku tego spada poziom koncentracji. Z pomocą w odsuwaniu od siebie niepokojących myśli przychodzi muzyka. Włącz optymistyczny kawałek i wsłuchaj się w słowa piosenki. Polecamy „Don't worry, be happy”.

Ciekawostka: Wg Harvard Medical School regularny trening uważności (mindfulness) już po dwóch miesiącach pomoże Ci znacząco obniżyć poziom stresu. Warto.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij