REKLAMA

Co jeść i jak dbać o paznokcie, aby były mocne i zdrowe? [Zapytaj WH]

Kolejna porcja pytań i odpowiedzi.

Za dobrą kondycję paznokci odpowiada przede wszystkim nasza dieta. „Musi być bogata w wysokobiałkowe warzywa, na przykład strączki oraz nabiał, pietruszkę, jarmuż, a także migdały i sezam. Dobrze jest też suplementować witaminy, zwłaszcza A i E” – zaznacza Olga Urbowicz, właścicielka salonu manicure Nailed It. Jeśli Twoje paznokcie są cienkie i wywijają się na zewnątrz, tworząc wklęsłą strukturę przypominającą łyżkę, możesz cierpieć na niedobór żelaza. Jedz mięso, jajka i zielonolistne warzywa. „Bardzo ważne jest też uelastycznianie i nawilżanie płytki olejami lub olejkami. Paznokcie łamią się głównie, gdy są suche” – podkreśla ekspertka. Aby tego uniknąć, rób przerwy między kolejnym manicure, smaruj dłonie kremem, a do mycia naczyń wkładaj lateksowe rękawiczki. Nieprawidłowe piłowanie też może wywołać łamliwość i rozdwajanie się płytek. Należy je piłować w jednym kierunku, długimi pociągnięciami pilnika.

Czy duża ilość wylanego potu podczas treningu świadczy o ilości spalonych kalorii?

Pocenie się podczas treningu świadczy o tym, że Twój organizm dobrze funkcjonuje i odprowadza ciepło. „Potliwość naszego organizmu nie jest miarą intensywności wysiłku, nie świadczy o tym, czy ciężko ćwiczyliśmy, czy nie. Co więcej, nie świadczy też o tym, ile spaliliśmy kalorii, tkanki tłuszczowej czy ile zużyliśmy energii. To, czy pocimy się bardziej bądź mniej, zależy w głównej mierze od temperatury i wilgotności otoczenia, od naszych predyspozycji genetycznych, płci oraz od poziomu wytrenowania. Oczywiście, jeżeli zrobisz mocniejszy trening, to też bardziej się spocisz” – wyjaśnia Katarzyna Wysocka, doktor nauk o kulturze fizycznej, trener personalny, fitness & diet coach. Co ciekawe, osoby bardziej wytrenowane mogą podczas wysiłku pocić się dużo bardziej niż osoby niewytrenowane. Świadczy to o tym, że ich organizm jest przyzwyczajony do efektywnej regulacji temperatury. „Jeżeli trenujesz od dłuższego czasu i zauważyłaś, że z każdym kolejnym treningiem intensywniej się pocisz, to oznacza, że jesteś coraz bardziej wytrenowana” – podkreśla ekspertka.

Jak witać się z szefem w pracy?

To oczywiście zależy od stylu, mniej lub bardziej oficjalnego, jaki obowiązuje w firmie, ale kilka reguł warto zapamiętać. Na przykład taką, że słowa powitania – nieważne, czy „cześć”, czy „dzień dobry” – przy wchodzeniu do biura lub czyjegoś pokoju zawsze wypowiada ten, kto wchodzi. Dotyczy to także szefa. Jednak w odróżnieniu od prywatnych relacji między mężczyzną a kobietą, w których kobieta gra główną rolę, to szef wyciąga pierwszy rękę na powitanie. Może warto dorzucić, że ceremoniał podawania i ściskania ręki między mężczyznami odbywa się zawsze, bez względu na okoliczności, na stojąco, jednak przyjęło się dopuszczać, że kobiety mogą podawać dłoń na siedząco. Mimo wszystko wypada lekko się unieść, zwłaszcza gdy rękę podaje ktoś stojący wyżej w służbowej hierarchii. Podczas oficjalnych spotkań biznesowych z innymi partnerami należy unikać zwracania się do szefa po imieniu, nawet jeżeli wczoraj wypiliśmy z nim bruderszaft.

ZOBACZ TEŻ: Co lepsze: kawa czy energetyk? [Zapytaj WH]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA