[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Co jeść, by mieć mocne włosy?

Włos ma głos I codziennie prosi nie tylko o odpowiednie kosmetyki, ale i o składniki odżywcze, które wzmocnią go od środka. Co jeść, by mieć mocne włosy – radzi dietetyk kliniczny Renata Kusińska-Sitarz z Ogólnopolskiego Centrum Zaburzeń Odżywiania.

włosy warzywa fot. Getty Images

Witamina A i beta-karoten

Wspomagają nawilżenie i zapobiegają wypadaniu włosów (jedz: jajka, ryby, żółte, czerwone, pomarańczowe i zielone owoce oraz warzywa, a szczególnie: marchewkę, morele, natkę pietruszki, jarmuż, szparagi, paprykę, dynię, mango).

Witamina E

Przyspiesza wzrost włosów (jedz: oleje roślinne, orzechy, pestki, nasiona).

ZOBACZ TEŻ: Skuteczny sposób na wypadanie włosów

Witaminy z grupy B 

Odżywiają włosy i nadają im połysk (jedz: nabiał, mięso, nasiona roślin strączkowych, pełnoziarniste produkty zbożowe).

Cynk, żelazo, miedź

Brak tych mikroelementów powoduje wypadanie włosów i łysienie (jedz: gorzką czekoladę, wołowinę, soję, kaszę jaglaną, pestki dyni, słonecznik).

Skrzyp polny i nasiona lnu

Ten pierwszy zapobiega wypadaniu włosów, natomiast len działa wygładzająco i nawilżająco.

ZOBACZ TEŻ: Jak pielęgnować włosy cienkie, kręcone i siwe?

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij