[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Niedobór witaminy D: objawy. Jak go uzupełnić?

80% z nas ma za mało witaminy D i nie zdaje sobie sprawy, że to prawdziwy eliksir życia. Zalecana dawka to 800-1000 IU na dobę. Zobacz, co się dzieje z Twoim organizmem, gdy masz niedobór witaminy D.

słońce, strój kąpielowy, bikini, wakacje, lato, plaża fot. shutterstock.com

Mózg

Osoby z niskim poziomem wit. D są bardziej narażone na depresję. Dwie łyżki tranu dziennie, jak twierdzą badacze z Massachusetts University, zmniejszą ryzyko depresji o 1/3. Inne badania wskazują, że suplementacja wit. D poprawia funkcjonowanie tej części mózgu, która jest odpowiedzialna za pamięć i zdolność uczenia się.

Zęby

Niedobór wit. D powoduje zwiększone wypłukiwanie wapnia z kości. Przyjmowanie preparatów z witaminą D3 nie tylko wzmacnia kości i zęby. Działa ona również przeciwzapalnie, zmniejszając ryzyko wystąpienia chorób przyzębia, takich jak zapalenie dziąseł czy parodontoza.

Serce

Duńscy naukowcy opublikowali w zeszłym roku badania, z których wynika, że obniżony poziom wit. D zwiększa ryzyko zawału aż o 64%. Uzupełnienie tej witaminy może być równie pomocne, jak regularne ćwiczenia.

REKLAMA

witaminy, suplementy fot. shutterstock.com

Nowotwory

Okazuje się, że u osób z właściwym poziomem witaminy D ryzyko zachorowania na nowotwory okrężnicy, gruczołu krokowego, jajnika, piersi jest znacznie mniejsze. U chorych witamina D przeciwdziała namnażaniu się komórek nowotworowych.

Zobacz też, co się dzieje z Twoim organizmem, gdy palisz marihuanę.

Trzustka

Jak czytamy w „Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism”, niski poziom wit. D zwiększa oporność na insulinę, co jest typowe dla cukrzycy typu 2. Przy okazji naukowcy wykazali też, że duże spożycie napojów gazowanych i niejedzenie śniadań jest też skorelowane z niskim poziomem tej witaminy.

Otyłość

Gdy poziom witaminy D jest prawidłowy, Twój organizm wydziela więcej leptyny – hormonu, który informuje Twój mózg o tym, że już się najadłaś. Dieta bogata w wit. D pomaga odchudzającym się zrzucić o 70% wagi więcej. Większość witaminy D organizm wytwarza sam pod wpływem słońca, jednak gdy jest go za mało, musimy uzupełniać jej poziom.

WH 07-08/2015

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij