Ból głowy - co go powoduje?

Znowu boli Cię głowa? Zobacz, co może być tego przyczyną.

| Data aktualizacji: 2019-09-25
Shutterstock

Gdy 35 lat temu neurolog, doktor Joel Saper, zaczynał swoją pracę, lekarze uważali, że kobiety cierpiały na migrenę częściej niż mężczyźni z powodu swojego bardziej „lękowego” charakteru. Doktor Saper odrzucał to twierdzenie i nowe badania, wiążące częstsze bóle głowy u kobiet z receptorami estrogenu w mózgu, wskazują, że miał rację. „Obecnie prawie wszyscy mogą znaleźć ulgę dzięki nowym terapiom, takim jak np. neurostymulacja. Wykorzystuje ona impulsy elektryczne, żeby zablokować uczucie bólu w mózgu” – wyjaśnia doktor Saper, dyrektor oddziału leczenia bólu głowy w Chelsea Community Hospital w Ann Arbor w stanie Michigan.

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ: Sposoby na ból głowy - bez tabletek

Mniej tłuszczu, mniej bólu

„Zdrowa dieta i pozbycie się zbędnych kilogramów może zmniejszyć częstotliwość migren” – twierdzi doktor Saper. – Badania pokazują, że im cięższa kobieta, tym więcej estrogenów produkuje jej organizm i tym więcej cierpienia z powodu bólu głowy”.

Uważaj na pigułki

„Wiele środków przeciwbólowych używanych zbyt często może spowodować zespół odstawienia, który prowadzi do jeszcze częstszego bólu głowy” – ostrzega doktor David Buchholz, profesor neurologii na Johns Hopkins University. Zamiast tabletek poleca profilaktykę: osiem godzin snu każdego dnia i regularne ćwiczenia. Niebezpieczne mogą też być inne leki, np. środki antykoncepcyjne czy leki antydepresyjne. Najlepiej ich unikać.

ZOBACZ TEŻ: Badanie krwi pokaże, czy umrzesz w ciągu 10 lat

Zobacz również:
Te ćwiczenia na korpus są dużo skuteczniejsze niż upomnienia naszych babć: „Nie garb się!”. Poprawiają siłę core’u i jego wytrzymałość. Wykonuj je 3 razy w tygodniu, by mięśnie posturalne naprawdę poczuły się zaopiekowane. Ukończ podaną liczbę powtórzeń każdego ruchu, przechodząc bez przerw między kolejnymi ćwiczeniami. Po skończonym obwodzie powtórz całość dwukrotnie (w sumie robisz trzy rundy). Skup się na ściąganiu łopatek w tył i w dół, „wydłużaniu kręgosłupa” i utrzymywaniu go w neutralnej pozycji – łącznie z szyją.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA