[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Bezsenność - jak zasypiać bez problemu

Chociaż jesteś zmęczona, nie możesz zasnąć? Bezsenność to choroba naszych czasów i musisz nauczyć się z nią walczyć. Poznaj kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym szybko zapadniesz w zdrowy sen.

bezsenność skutki zdrowotne fot. shutterstock.com

Sen nie lubi światła

Dlatego wszelką elektronikę trzymamy z dala od łóżka. Lepiej przed snem poczytać książkę analogową niż z czytnika. A jeszcze lepiej w ogóle nie czytać w łóżku przed snem ani niczego nie oglądać, tylko zapamiętać, że łóżko służy do spania i do kochania się. Dobrze jest wykształcić w sobie odruch bezwarunkowy: przykładamy głowę do poduszki i zapadamy w sen.

REKLAMA

Nie licz na barany

Nie pomogą Ci zasnąć. Wypróbuj technikę relaksacyjną. Połóż się na wznak, weź kilka głębokich oddechów i powoli rozluźniaj każdą część ciała, zaczynając od stóp. Możesz sobie w myślach powtarzać: „Moje stopy są rozluźnione, moje kostki, łydki są rozluźnione, kolanaaa..., udaaa...”. Chrap.

Bezpieczna pozycja

Dopóki mózg nie uzna, że jesteś całkowicie bezpieczna, nie zaśniesz tak naprawdę głęboko i nie wypoczniesz. Całodzienny stres nie ułatwia sprawy. Dlatego istotne jest wyciszenie sypialni oraz przybranie pozy, która kojarzy się z bezpieczeństwem. Spróbuj zasypiać w pozycji embrionalnej, mając za plecami poduszkę albo ukochanego.

Leki na sen

Czy warto je łykać? Jak działa melatonina, melisa, waleriana i l-tryptofan? Dowiedz się więcej o lekach na bezsenność bez recepty.

Cykle snu

Faza snu głębokiego trwa około 90 minut, dlatego dobrze jest przesypiać wielokrotność tego okresu. Specjaliści od snu zalecają, by w ciągu tygodnia przespać ok. 35 takich 90-minutowych cykli. W przeliczeniu na dobę wychodzi około 7,5 godziny.

Pobudka

Wstań od razu, odsłoń zasłony, żeby wystawić się na światło, wypij coś, żeby uzupełnić poziom płynu w organizmie, i zjedz coś, by dostarczyć mózgowi dawkę energii. Węglowodany zadziałają najszybciej. Zestaw światło + woda + jedzenie zapewni Ci więcej energii niż dodatkowy kwadrans snu. Wypróbuj któryś z naszych przepisów na zdrowe śniadanie.

WH 05/2017

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij