[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

6 niezawodnych sposobów na lepszy i zdrowszy sen

Skończ z kręceniem, wierceniem, ziewaniem i scrollowaniem Facebooka. W łóżku się śpi. Oto 6 trików, które ululają Cię do snu lepiej, niż coroczna (ta sama) świąteczna opowieść wujka Janusza.

sen

Specjaliści biją na alarm: bezsenność to choroba naszych czasów. Coraz więcej osób, zamiast spokojnie odpłynąć w objęcia Morfeusza, zalicza nocną schadzkę z baranami, których stado uparcie się nie kończy. Niestety negatywne skutki szybko i boleśnie dadzą o sobie znać. I nie mamy na myśli jedynie problemów z koncentracją, zapamiętywaniem i utrzymaniem głowy w pionie. Musisz wiedzieć, że jeśli nie będziesz dobrze sypiać, po nosie oberwie także Twoje zdrowie. Niedostatek snu sprzyja tyciu, zwiększa ciśnienie, poziom kortyzolu, a w efekcie może prowadzić do zawału. Jego jakość wpływa też na to, ile będziemy w stanie z siebie dać na treningu.

By odgonić widmo zmęczenia, otyłości, chorób i menu opartego na kawach przeplatanych z energetykami, wprowadź do swojej codziennej rutyny kilka zmian, dzięki którym po przyłożeniu głowy do poduszki odpłyniesz w kilka sekund (tak, to możliwe!).

Oto 5 sprawdzonych przez nas sposobów, dzięki którym już dziś będziesz spać jak dziecko:

1. Obniż temperaturę

Podczas snu temperatura Twojego ciała spada i osiąga najniższą wartość w ciągu całego dnia. Dbaj o to, by w sypialni było o kilka stopni chłodniej, niż w pozostałych pomieszczeniach - 18°C wystarczy w zupełności. Pamiętaj też o przewietrzeniu pokoju przed snem.

2. Sypialnia to nie biuro

Błogi odpoczynek, relaks i regeneracja - to jedyne słowa, które powinny kojarzyć Ci się z sypialnią. Odpuść odpisywanie na służbowe maile i kończenie raportu dla szefa. Niech Twój mózg wie, że po przekroczeniu sypialnianego progu można wyluzować i odpocząć.

3. Celebruj odpoczynek

Wypracuj sobie swój rytuał, który poprzedzać będzie udanie się na spoczynek. Postaw na czytanie książki (w fotelu, nie w łóżku!), ćwiczenia relaksacyjne, medytację i ciepłą kąpiel. Takie wyciszenie da znać Twojemu organizmowi, że nadchodzi pora na słodki sen.


4. Wymień materac

To na czym śpimy, ma fundamentalne znaczenie dla jakości naszego odpoczynku. Badania przeprowadzone przez The Sleep Council wykazały, że wymiana materaca na nowy może wydłużyć nasz sen średnio o 42 minuty. Jeśli jest dobrze dobrany wspiera kręgosłup oraz mięśnie, niweluje punkty największego nacisku i znacząco poprawia komfort snu. Warto pamiętać, że solidny materac to inwestycja na kilka kolejnych lat. Dlatego zachęcamy do poświęcenia czasu na wybranie tego jedynego, z którym wdasz się w romans i będziesz sypiać lepiej niż kiedykolwiek. Jesteśmy zdania, że jeśli inwestować to tylko w pewniaki. A do nich z całą pewnością zalicza się nowa linia materacy Curem (leżałyśmy, spałyśmy, polecamy). Istotne jest to, by przed zakupem móc sprawdzić, czy materac jest dostosowany do naszych potrzeb i pozycji, w której śpimy. Na przymiarkę możesz wybrać się do jednego z salonów, w którym dostępne są materace Curem.

5. Światło w dzień, w nocy cień

Uczeni ze Stanford Sleep Medicine Center dowiedli, że osoby, które w trakcie dnia mają częsty kontakt ze światłem słonecznym przesypiają o 46 minut dłużej, niż osoby siedzące w czterech ciemnych, biurowych ścianach. Z kolei w nocy odetnij się od wszelkich źródeł światła. Na 2 godziny przed snem ogranicz ilość zapalonych świateł (możesz także zainwestować w ściemniacz), by dać odpocząć źrenicom. Dzięki temu będziesz spać głębiej, a rano wreszcie obudzisz się wypoczęta.

6. Ekrany OFF

O ile światło dzienne może wydłużyć Twój sen, o tyle sztuczne, niebieskie światło ekranów komputerów, telewizorów i smartfonów nawet o 50% zmniejsza wydzielanie melatoniny - hormonu, który sprawia, że jesteś senna. Dlatego swoich elektronicznych przyjaciół zostawiaj poza sypialnią. Szybko przekonasz się, że nocna rozłąka ze świecącymi gadżetami pozytywnie wpłynie na głębokość i jakość Twojego snu.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij