[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

5 sposobów na zdrowe odchudzanie

Nie ma złotego środka, który pozwoli Ci schudnąć szybko, skutecznie, bez wielkiego wysiłku i efektu jo-jo. Kluczem do sukcesu jest wsłuchanie się w potrzeby swojego organizmu i sukcesywne dążenie do ich zaspokajania.

Valio PROfeel® Protein

Najlepsze efekty da globalne spojrzenie na kwestie związane z odchudzaniem i zrozumienie, że tylko rozsądna zmiana nawyków poskutkuje wymarzoną sylwetką i świetnym samopoczuciem. Na swojej liście powinnaś uwzględnić: odpowiednią ilość aktywności fizycznej, zbilansowane posiłki zamiast restrykcyjnych diet, oraz jedzenie nieco mniej kalorii, niż wynosi Twoje zapotrzebowanie (tzw. deficyt kaloryczny), czas na regenerację,a także bycie dla siebie dobrą. Wszystko odhaczone? W takim razie sukces masz jak w banku.

1. Ciągle w ruchu

Zanim zaczniesz trenować musimy coś ustalić. Chodzenie na siłownię na siłę i za karę sprawi, że Twoja przygoda zakończy się, nim zdążą pojawić się pierwsze efekty. Dlatego poświęć czas na wybór optymalnej dla siebie formy aktywności. Jeśli nie lubisz dźwigać ciężarów, postaw na bieganie lub aeroby. Jeżeli trening w pojedynkę to nie Twoje klimaty, wybierz zajęcia grupowe. Gdy nie masz czasu na 1,5-godzinne sesje, rób treningi interwałowe, jak np. tabata. Rzecz w tym, by na myśl o zbliżającej się wizycie na siłce cieszyć się z kolejnych wyzwań, a nie szukać kolejnych wymówek. Twój plan powinien składać się z min. 3 dni treningowych w tygodniu oddzielonych jednodniowymi przerwami. Mniej więcej. Pamiętaj, że chodzenie na siłownię codziennie, nie tylko nie przyspieszy pojawienia się efektów, ale może zwiększać ryzyko kontuzji lub zwykłego przetrenowania, co wykluczy Cię z gry na dłuższy okres. Daj swojemu organizmowi czas na regenerację.

A jeśli mimo wszystko chcesz poruszać się w dni nietreningowe, postaw na długi spacer lub stretching.

2. Doładowanie po wysiłku

Czas po wyjściu z siłowni jest kluczowy dla Twoich mięśni. By wspomóc ich wzrost i utrzymanie, składnikiem, który powinnaś im zaserwować jest dobrej jakości białko. Wygodną formą potreningowej przekąski, która szybko uzupełni proteinowe braki, jest mleczna przekąska, jak Milkshake Valio PROfeel® Protein, która w jednej porcji dostarcza aż 25 g białka, nie zawierając przy okazji laktozy ani dodatków cukru. Dzięki temu możesz mieć pewność, że dostarczasz białko potrzebne do utrzymania i wzrostu mięśni, nad których wzrostem pracowałaś w pocie czoła.

Valio PROfeel® Protein - odchudzanie ze smakiem

3. Dieta: rozsądna i zbilansowana

Jesteśmy zdania, że wszystkie diety, które wykluczają pewne grupy produktów (pomijając diety wykluczające pewne produkty, ze względu na alergie pokarmowe i nietolerancje), to diety raczej krótkodystansowe. Jako zwolenniczki zdrowego rozsądku, stawiamy na menu oparte na wszystkich składnikach odżywczych w odpowiednich proporcjach - połowę talerza powinny zajmować warzywa, które nie zawierają skrobi, ćwiartkę talerza zarezerwuj dla białka, a pozostałą ¼ na produkty skrobiowe, jak kasza, ryż lub ziemniaki. Używaj naturalnych produktów - dzięki temu dostarczysz swojemu organizmowi niezbędnych witamin oraz minerałów. Musisz wiedzieć, że dla osoby aktywnej, jednym z istotniejszych elementów diety jest białko. To właśnie ono utrzymuje Cię w ruchu i zapewnia budulec dla Twoich mięśni. Jest to składnik, którego strawienie pochłania najwięcej energii. Wybieraj najbardziej wartościowe źródła białka, takie jak: mleko, jaja oraz mięso.

Jeśli chcesz wiedzieć, ile wynosi Twoje dzienne zapotrzebowanie na białko, pomnóż swoją wagę przez 1,5. Wynik, który uzyskasz to ilość gramów białka, które powinnaś spożywać.

Wreszcie pamiętaj, że jedzenie przede wszystkim powinno sprawiać Ci przyjemność. Eksperymentuj, szukaj nowych smaków, a od czasu do czasu pozwól sobie na mały, słodki grzeszek (tak, tak, naprawdę mamy na myśli słodycze).

4. Śpij słodko

Nigdy nie lekceważ znaczenia snu. Mimo, że nie ma bezpośredniego związku z utratą wagi, uważamy, że jest on niezwykle istotnym elementem dnia aktywnej kobiety. Podczas snu w Twoim ciele zachodzą procesy regeneracyjne, wydzielanie hormonów reguluje się oraz zmniejsza się poziom stresu. Przed snem pozbądź się wszystkich rozpraszaczy - sprzęty elektroniczne zostaw poza sypialnią, szczelnie zasłoń okna i pozwól uwolnić się słodkiej melatoninie, która ulula Cię do snu.

5. Podejście holistyczne

Nie rób nic na siłę. Kluczem do zdrowego odchudzania jest holistyczne postrzeganie dbania o siebie. Oprócz ewentualnych efektów istotne jest też Twoje zadowolenie. Wykonuj treningi, które sprawiają Ci przyjemność, jedz to, co lubisz i znajdź czas na odpoczynek. Najlepsze efekty pojawią się dopiero wtedy, gdy nauczysz się cieszyć procesem i odpuścisz sobie liczenie każdego ziarenka ryżu. Powodzenia.

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij