[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

12 sposobów na zdrowie dla zabieganych

Tyle czasu wystarczy, żebyś poczuła się lepiej i żyła dłużej. Oto 12 sposobów na zdrowie dla zabieganych i leniwych. Czyli dla wszystkich.

fot. shutterstock

Wpadnij na herbatę

Kubek gorącej herbaty codziennie rano potrafi zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka nereko 15% – donosi „International Journal of Cancer”. Zamiast zielonej czy zwykłej czarnej, spróbuj czerwonej, tzw. puerh – ona najskuteczniej chroni przed uszkodzeniami DNA.

Śpij tyle, ile trzeba

Niedobór snu jest szkodliwy – to wiadomo. Ale co za dużo, to też niezdrowo. Jak wyliczyli brytyjscy uczeni, spanie powyżej 9 lub mniej niż 6 godzin na dobę dwukrotnie zwiększa ryzyko przedwczesnej śmierci.

Pod prysznic bez szkieł

Kąpanie się w szkłach kontaktowych może narazić Twoje oczy na zakażenie mikrobami żyjącymi w wodzie – wykazują uczeni z University of Illinois w Chicago.

Pij wino i nie tyj

Wino pomoże Ci zachować dobry nastrój i... linię. Jak wynika z badań izraelskich uczonych, zawarte w winie polifenole blokują przyswajanie tłuszczów.

Zmień proszek

Jeśli masz skłonność do alergii, nie oszczędzaj na proszku do prania. Substancje piorące potrafi ą podrażnić skórę. Sięgnij po antyalergiczne proszki dla dzieci – są najbezpieczniejsze.

Sprawdź szyję

„American Journal of Medicine” donosi, że nawet lekka niedoczynność tarczycy zwiększa ryzyko chorób serca aż o 85%. Proste i szybkie badanie krwi pozwala określić poziom produkowanego przez tarczycę horomonu TSH.

Odchyl się na krześle

Siedzenie w pozycji wymaganej przez panie w szkole, czyli z ciałem zgiętym dokładnie pod kątem prostym, zwiększa obciążenie kręgosłupa – ostrzegają lekarze. Żeby ulżyć kręgosłupowi, odchyl oparcie nieco mocniej niż dotychczas. Idealna pozycja to 45 stopni od pionu. Pisać w tej pozycji niełatwo, ale im bliżej będziesz ideału, tym lepiej dla Twoich pleców.

Wywietrz

Niektóre odświeżacze powietrza zawierają substancje, które zaburzają gospodarkę hormonalną – ogłosiła amerykańska Rada Ochrony Zasobów Naturalnych. Zamiast wystawiać pięć odświeżaczy powietrza, po prostu porządnie wywietrz pokój. Wyjdzie zdrowiej i taniej.

Wzmocnij obronę

Pismo „Archives of Internal Medicine” ogłosiło, że zażywanie 400 IU witaminy D dziennie redukuje ryzyko nagłej śmierci o 7%. Poza suplementami najlepszym źródłem wit. D są ryby, jajka i mleko.

Nie psikaj

Wystarczy, że raz w tygodniu używasz środków czyszczących w spreju, a „szansa” na astmę rośnie aż o 76% – przestrzegają hiszpańscy lekarze. Zamiast spreju używaj wilgotnych ściereczek.

Gotuj na parze

Najlepiej brokuły. Włoscy uczeni odkryli niedawno, że brokuły gotowane na parze zawierają o jedną trzecią więcej związków przeciwrakowych niż w stanie surowym. Gotowanie w wodzie zmniejsza ich stężenie.

Wyciągnij się na sofie

Wysiadywanie godzinami przed telewizorem, komputerem czy nad książką może „aktywować” geny odpowiedzialne za choroby serca, cukrzycę i otyłość – donosi miesięcznik „Diabets”. Wyłącz je, odrywając się na godzinę od tych – skądinąd zajmujących, wiemy – czynności i wyciągając się wygodnie na kanapie.

Czytaj też: Co się dzieje, gdy masz deadline?

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij