[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

10 sygnałów, że za mało śpisz

Naukowcy już wiedzą, że to, ile potrzebujemy snu, zależy od genów. Jedni muszą spać 9 godzin, innym wystarczy 5. Skutki niedosypiania mogą być poważne. Skąd mamy wiedzieć, ile spać?

fot. shutterstock

Albert Einstein sypiał 11 godzin na dobę, Margaret Thatcher mawiała, że sen jest dla mięczaków i co noc kładła się tylko na 3 godziny. Nikoli Tesli również wystarczyły 3 godziny snu, zaledwie godzinę więcej potrzebuje Donald Trump. Naukowcy już dawno odkryli, że zapotrzebowanie na sen nie zależy jednak od siły charakteru, ale od genów.

Czytaj: Dlaczego Einstein spał 11 godzin, a Tesla 3?

Długotrwały brak snu może być przyczyną takich chorób jak cukrzyca, otyłość, atak serca, udar. Zwyczajne niedosypianie, jakie zdarza się każdemu z nas, skutkuje częstszym podjadaniem, spadkiem libido, szarą skórą, obniżeniem nastroju i odporności organizmu. Całkiem poważne konsekwencje, jak na tak powszechną przypadłość. Dlatego powinniśmy się nauczyć rozróżniać, chwilową senność od objawów permanentnego niedosypiania.

Oto 10 sygnałów:

1. Zawsze potrzebujesz budzika, żeby wstać o odpowiedniej porze.

2. Zasypiasz w kinie, podczas czytania książki/gazety.

3. Robisz się senny po nieforsownych ćwiczeniach fizycznych.

4. Kiedy prowadzisz samochód, masz napady senności.

5. Masz „muchy w nosie”, łatwiej wpadasz w złość niż zwykle.

6. Masz kłopoty z pamięcią, nie możesz przypomnieć sobie nazw, nazwisk, numerów.

7. Stałeś się mniej towarzyski, wolisz spędzać czas w samotności.

8. Nie masz dobrego refleksu, masz wydłużony czas reakcji.

9. Podejmujesz złe decyzje, twoja intuicja cię zawodzi.

10. Po położeniu się do łóżka zasypiasz w czasie krótszym niż 10 minut.

Zdaniem naukowców zdrowy człowiek powinien zasypiać po 10-20 minutach od momentu zgaszenia światła w sypialni. Żeby samemu zmierzyć ten czas proponują zrobić małe doświadczenie: koło łóżka kładziemy metalowa tacę i zasypiamy z kluczami w ręce ustawionej nad tacą. Kiedy odetnie nam świadomość, upuścimy klucze, a hałas nas zbudzi.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij