[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

10 superfoods na przeziębienie i grypę

Przeziębienie i grypa są powodowane przez wirusy. Dbając o odpowiednią dietę możesz się ich wystrzec, a gdy Cię dopadną, to przyspieszyć powrót do zdrowia. Przedstawiamy najlepsze antywirusowe pokarmy. Robiąc zakupy, obowiązkowo powinnaś wrzucić je do swojego koszyka.

superfoods na grypę Grypę i przeziębienie zwalcz zdrową i zbilansowaną dietą.

Co jeść podczas przeziębienia i grypy?

Rosół z kury

Mięso kurczaka zawiera dużo pełnowartościowego białka, które pomaga w walce z infekcją. Rosół z kury ma również właściwości przeciwzapalne, rozgrzewające i stymulujące nasz układ odpornościowy.

Witamina C

To świetny przeciwutleniacz, który pomoże wzmocnić odporność. Jej największe stężenie mają cytrusy. Sporą dawkę zawierają też: czerwona papryka, brokuły, brukselka, dynia, papaja, bataty i pomidory. Jedz je całą jesień i zimę a wzmocnisz układ odpornościowy.

Czosnek, cebula i pory

Ich jedzenie solo nie jest zbyt przyjemne, ale jako dodatek do potraw będą działać przeciwwirusowo. Gdy dopadnie Cię jakieś paskudztwo, szybko i skutecznie pomogą w jego zwalczeniu.

ZOBACZ TEŻ: Trening kontra grypa - przechytrz chorobę.

Imbir

Zawiera związki zwane seskwiterpenami a także gingerole. To właśnie one zwalczają wirusy, infekcje a także hamują kaszel. Pij herbatę z odrobiną rozdrobnionego imbiru a szybko rozprawisz się z chorobą.

Miód

Jest doskonałym lekarstwem na przeziębienia i grypę. Jego właściwości przeciwutleniające i przeciwbakteryjne pomagają zwalczać infekcje wirusy, bakterie a nawet grzyby.

Kefir

Jest naładowany probiotykami, które wzmacniają układ odpornościowy. Polecamy także kiszonki, które podobnie jak kefir mają dobre bakterie i zmniejszają ryzyko przeziębień.

Selen i cynk

Jedz produkty, które je zawierają a przeziębienie czy grypa będą Ci niestraszne. W selen bogate są m.in. orzechy, homary, ostrygi, małże, kraby i tuńczyk. Do swojej diety dostarczaj także cynk. Jedz. M.in. jagnięcinę, pestki dyni i ciecierzycę.

Czerwone wino

Resweratrol i polifenole w nim zawarte zapobiegają namnażaniu się wirusów. Lampka do obiadu wskazana.

Grzyby

Już od dawna są podstawą medycyny chińskiej. Mają właściwości antywirusowe, są bogate w witaminę D. Zawierają także cytokiny, które pomagają zwalczać infekcje i zwiększają odporność.

Tłuste ryby

Są bogate w witaminę D a ta pomaga utrzymać jej optymalny poziom we krwi, zwłaszcza zimą, gdy słońca brak. Dostarczanie jej do organizmu nie tylko podnosi odporność ale także pomaga w walce z niektórymi nowotworami, wzmacnia kości i wspomaga odchudzanie.

Zobacz też, jak wzmocnić odporność oraz jak zwalczyć przeziębienie bez tabletek.

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij