Zaopiekuj się sobą

Podpowiadamy, jak przywrócić równowagę psychiczną, jak i fizyczną oraz wejść w nowy sezon pewnym krokiem.

Wiosna to idealny czas na porządki, także te w naszym organiźmie.
"Aby przywrócić równowagę - zarówno psychiczną, jak i fizyczną należy szczerze odpowiedzieć sobie, z jakimi problemami się zmagamy. Czy jesteśmy przemęczone i zestresowane, czy przytyłyśmy przez zimę i trudny czas pandemii, może mamy obniżoną odporność a nasz skóra stała się szara i straciła jędrność? Jak już odpowiemy sobie, czego potrzebujemy, to zacznijmy działać i zaopiekujmy się sobą. Zmiany wprowadzajmy małymi kroczkami - to klucz do sukcesu i osiągnięcia zaplanowanego celu. Od czego zacząć? Wysypiania się, ruszania się, zwłaszcza na świeżym powietrzu, brania naprzemiennych ciepłych i zimnych pryszniców, spożywania zdrowych posiłków i czasu dla siebie, najlepiej w towarzystwie ulubionych, relaksujących zapachów. To wystarczy, aby czuć się dobrze pod każdym względem" - zapewnia Agata Ziemnicka.

WZMOCNIJ ODPORNOŚĆ

W budowaniu odporności niezastąpione jest białko. Powinno pojawiać się w każdym posiłku. Jedzmy jajka, ryby, strączki i orzechy. Posiłki uzupełnijmy o antyoksydanty, wit. C i E (czerwona papryka, pietruszka, porzeczki, truskawki i wszystko co zielone oraz liściaste: rukola, roszponka, jarmuż, szpinak), minerały (selen i cynk). I nie zapominajmy o czosnku, cebuli, kurkumie i imbirze.

POPRAW SAMOPOCZUCIE, ODZYSKAJ BLASK I JĘDRNOŚĆ SKÓRY

Nic tak dobrze nie zmniejsza napięcia i stresu, jak solidne nawodnienie. Pijmy więc min. 1,5 litra wody mineralnej dziennie. Można pić sauté, na ciepło, zimno czy z dodatkami, jak limonka, pigwa. Woda działa na organizm i na skórę detoksykująco oraz nawilżająco. "Nastrój poprawiają też naprzemienne ciepłe i zimne prysznice. Zmienna temperatura wody stymuluje gruczoły i narządy do odpowiedniej pracy. Taki prysznic poprawia też krążenie i jędrność skóry - w tym przypadku skład kosmetyków również ma znaczenie. Wybieraj te, które zawierają np. nawilżający olejek migdałowy. Za wygląd skóry i za układ nerwowy oraz dobry nastrój odpowiadają także regularne posiłki bogate w kwasy tłuszczowe (orzechy, olej lniany). Jedzmy też dobre dla jelit probotyki (kiszonki) oraz prebiotyki (siemie lniane) - zdrowe jelita to zdrowy mózg" - podkreśla dietetyczka.

AGATA ZIEMNICKA

Dietetyczka i psycholożka, ambasadorka intuicyjnego odżywiania się, dla dobrego samopoczucia, a nie dla odchudzania. Założycielka fundacji „Kobiety bez diety”, mówiącej „Stop" przemocy wobec ciała i uprzedmiotowieniu kobiet. Ekspertka kampanii społeczno-edukacyjnej „Naturalnie Szczęśliwe”, której inicjatorem jest marka Kneipp. Edukatorka żywieniowa. Robi rewolucję w menu Polek

Zobacz również:
Hollow body to jedno z najbardziej efektywnych ćwiczeń core’u, ale też jedno z najtrudniejszych. Zobacz jak nauczyć się je poprawnie wykonywać krok po kroku i jakich błędów unikać.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ