[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Witamina D i suplementacja. Korzyści dla zdrowia i urody [WIDEO]

Piękna skóra, białe zęby, mocne kości, mocne serce i świetny nastrój - to wszystko zapewni Ci odpowiednia dawka witaminy D.

witamina D

Przez lata witamina D kojarzyła się głównie z mocnymi kośćmi.Podaje się ją małym dzieciom, żeby uchronić je przed krzywicą i większość z nas właśnie we wczesnym dzieciństwie miało z nią ostatni kontakt.

Jednak uczeni coraz uważniej przyglądali się roli jaką D odgrywa w organizmiei odkrywali coraz to nowe zalety. Dziś wiemy już, że odpowiedni poziom witaminy D wzmacnia odporność i chroni przed infekcjami, że zmniejsza ryzyko raka piersi i kilku innych nowotworów, że wzmacnia układ krążenia, a nawet poprawia nastrój i chroni przed depresją.

Wiemy także, że niedobory tej witaminy mogą się niekorzystnie odbić na Twojej urodzie. Gdy masz jej za mało, odbija się to na Twoichzębach i skórze. Jeśli Twoja cera zrobiła się szara, sucha i "upiększona" pryszczami, może to świadczyć o niedoborze witaminy D.

Dobra wiadomość jest taka, że Twój organizm potrafi sam tę ważną witaminę wyprodukować. Wystarczy mu do tego słońce. Zła wiadomość - w naszym kraju słońca jest za mało, żeby Twoja skóra (bo witamina D powstaje w skórze) zdołała wyprodukować odpowiednią dawkę.

Dlatego eksperci zalecają, by tę witaminę suplementować. Można to robić na dwa sposoby.

Witamina D w kremie

Jeżeli stan Twojej skóry uległ ostatnio pogorszeniu, możesz sięgnąć po kremy wzbogacone witaminą D. „Nakładana na skórę poradzi sobie z podrażnieniem i stanem zapalnym. Warto po nią sięgnąć gdy masz trądzik, alergię lub po prostu suchą i spierzchniętą skórę ciała i twarzy” – podpowiada dermatolog dr Danuta Nowicka z KosMeD Gabinet Medycyny Estetycznej we Wrocławiu. Kremy z wit. D są niedrogie, warto więc sprawdzić na własnej skórze. Dosłownie.

REKLAMA

uroda, kosmetyki, krem, twarz fot. shutterstock.com

Witamina D i brak słońca. Suplementuj!

Można też - i takie są wytyczne dla Europy Środkowej z 2013 r - witaminę D suplementować. Zdrowe osoby dorosłe powinny, wg tych wytycznych, w miesiącach od września do kwietnia, dostarczać sobie codziennie od 800 do 2000 IU, w zależności od masy ciała.

U przeciętnej kobiety będzie to więc mniej więcej 1000 IU. Szczególnie powinny na to zwracać uwagę kobiety, które starają się akurat o dziecko. Gdy staranie się powiodą, eksperci zalecają suplementację nie później niż od drugiego trymestru ciąży w dawce 1500-2000 IU.

„Zanim sięgniesz po preparaty czy suplementy z witaminą D, oznacz jej poziom we krwi, a dawkę ustal najlepiej z lekarzem endokrynologiem – zaznacza dr Nowicka. Stężenie optymalne to 30-50 ng/ml.

Jak zwiększyć poziom witaminy D naturalnie?

Wprawdzie witaminę D można dostarczyć sobie z pożywieniem, ale skuteczność takiej suplementacji jest mało skuteczna. Znacznie lepszym sposobem jest spędzanie jak największej ilości czasu na świeżym powietrzu, ponieważ synteza witaminy D zachodzi w skórze pod wpływem promieniowania UV.

Uwaga - im większe partie skóry są odkryte, tym większa produkcja witaminy D. Wychodź więc często na spacery, gdy tylko pogoda na to pozwala odsłoń trochę ciała.

Witamina D w kapsułkach

Jeśli spędzasz całe dnie w pomieszczeniach, pracujesz na nocki i całe dnie przesypiasz, albo - rozważ suplementy z witaminą D. Zdaniem prof. dr hab. med. Krzysztof J. Filipiaka, badania sugerują, że najskuteczniejsze są te w żelatynowych kapsułkach, w których witamina D jest rozpuszczona w oleju. 

Więcej na temat witaminy D przeczytasz w najnowszym, listopadowym numerze Women`s Health, który już w kioskach.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij