Rozgrzewające zabiegi i masaże na sezon jesienno-zimowy

Relaks, pielęgnacja i profilaktyka prozdrowotna w jednym. Przedstawiamy 7 sposobów na rozgrzanie ciała w sezonie-jesienno zimowym.

Rozgrzewające masaże fot. shutterstock.com

Rozgrzewające zabiegi i masaże – spis treści 

„Ciepło relaksuje oraz łagodzi dolegliwości bólowe, dlatego coraz częściej wykorzystywane jest jako element zabiegów i masaży wykonywanych w gabinetach SPA. Warto z nich korzystać w okresie jesiennym nie tylko by się rozgrzać, ale też by wzmocnić odporność” – wyjaśnia Aleksandra Skrzyńska z serwisu Prezentmarzeń.

Sauna 

Nic tak nie rozgrzewa jak korzystanie z sauny, która znana jest już od VII wieku p.n.e. Tego typu pomieszczenia pełniły kiedyś rolę schronienia przed mroźną zimą. Dzisiaj sauna jest nie tylko rewelacyjnym miejscem do rozgrzania organizmu, ale korzystnie wpływa także na nasze zdrowie i urodę, co zostało potwierdzone licznymi badaniami. Saunowanie usprawnia pracę serca, wspomaga odchudzanie, łagodzi przewlekłe bóle mięśniowe, a także poprawia kondycję skóry.

Masaż świecą

Do masażu wykorzystuje się specjalne świece wykonane z naturalnych olejków roślinnych, zapachowych oraz z wosku pszczelego, który rozpuszcza się pod wpływem ciepła. Nie musisz obawiać się o poparzenia, ponieważ świeca rozpuszczana jest w temperaturze ok. 40-50 stopni Celsjusza, więc skutecznie rozgrzewa skórę, ale jest przy tym w pełni bezpieczna. Ciepło świecy rozgrzewa tkanki i rozluźnia napięcia mięśniowe, a płynna konsystencja świecy zapewnia odpowiedni poślizg podczas masażu, który dodatkowo pobudza krążenie i wspomaga walkę z cellulitem. Olejki roślinne natomiast wchłaniają się w skórę, natłuszczając ją i nawilżając, co sprawia, że skóra po zabiegu jest nie tylko ujędrniona, ale także odżywiona. 

Masaż gorącymi kamieniami

Technika masażu gorącymi kamieniami wywodzi się z Dalekiego Wschodu i znana jest od wieków - uważa się, że jest starsza nawet od akupunktury. Do dziś układa się je na ciele zgodnie z rozmieszczeniem punktów energetycznych na ciele, a następnie przesuwa się po naoliwionej skórze wzdłuż kanałów. Głównym założeniem tego rytuału jest odblokowanie czakr i przepływającej przez nie energii, która wpływa na ogólne samopoczucie i sprawność. Do masażu wykorzystuje się wulkaniczne kamienie bazaltowe o gładko wyszlifowanej powierzchni i owalnym kształcie, które są bezpieczne dla skóry. Przed rozpoczęciem zabiegu kamienie rozgrzewane są do temperatury nie wyższej niż 60 stopni Celsjusza, co jest dostosowywane do indywidualnych potrzeb pacjentów. 

Masaż czekoladą

O właściwościach czekolady pisałyśmy już wiele razy. Poza tym jest po prostu pyszna i nie da się jej nie lubić, ale tym razem nie będzie o jedzeniu. Czekolada wykorzystywana jest także w masażu rozgrzewająco-relaksacyjnym, który dodatkowo wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej i cellulitu oraz hamuje procesy starzenia się skóry. Masażysta nakłada na ciało rozgrzaną czekoladę z dodatkiem olejków, dlatego w pomieszczeniu od razu unosi się upajający zmysły słodki zapach czekolady, który pobudza organizm do produkcji endorfin, zwanych również hormonem szczęścia.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Domowe kosmetyki z czekolady [5 przepisów]

Masaż stemplami ziołowymi

Masaż stemplami ziołowymi to rytuał, który wywodzi się z Tajlandii, a polega na masowaniu ciała bawełnianymi sakiewkami, które wypełnia się specjalną mieszkanką ziół, przypraw, a czasem także kwiatów. Woreczki są podgrzewane (najczęściej w olejku arachidowym), dzięki czemu wydobywa się z nich niesamowity aromat. Podczas masażu rozgrzana skóra chłonie wydobywające się z sakiewek substancje odżywcze. Masaż stemplami ziołowymi zapewnia głębokie odprężenie, wzmacnia układ odpornościowy i skutecznie niweluje bóle mięśniowe.

Kąpiele w wodach termalnych

Nie od dziś wiadomo, że gorąca kąpiel może być terapią dla ciała i umysłu, dlatego szczególnie jesienią i zimą warto korzystać z dobrodziejstw gorących źródeł. Kąpiel w basenach termalnych, czyli wypełnionych wodą, która ma swoje źródła głęboko we wnętrzu ziemi, to przede wszystkim świetna forma relaksu, która ma także szereg prozdrowotnych właściwości. Kąpiele w gorących źródłach pozytywnie wpływają na odpornośc organizmu, poprawiają przemianę materii, obniżają ciśnienie, a także wspomagają regenerację po intensywnych treningach.

W Polsce z tego typu kąpieli możemy korzystać m.in. w Bukowinie Tatrzańskiej, Białce Tatrzańskiej, Zakopanem, Szaflarach, Lądku-Zdroju, Solcu-Zdroju, Uniejowie czy Jeleniej Górze.

Kąpiel Kleopatry

Jeśli nie masz możliwości skorzystania z kąpieli w wodach termalnych, przygotuj domowe SPA w swojej wannie. Może być to klasyczna, gorąca kąpiel z dodatkiem mineralnych soli do kąpieli lub pielęgnacyjna kąpiel Kleopatry, czyli ta z dodatkiem mleka i miodu. Oto jak przygotować kąpiel Kleopatry.

Rewelacyjnym, ale przede wszystkim skutecznym sposobem na rozgrzanie są też oczywiście treningi. Proponujemy 30-minutową sesję vinyasa jogi lub porządny trening funkcjonalny - gorąca atmosfera gwarantowana.

ZOBACZ TEŻ:  Jesienne SPA dla włosów

Zobacz również:
REKLAMA