[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Piękna skóra i figura: jak dbać o cerę i włosy podczas treningów?

Trening może zepsuć makijaż i fryzurę, ale nie powinien niszczyć skóry ani włosów. Spraw, by były w tak dobrej kondycji, jak Ty.

uroda a trening fot. shutterstock

ZMARSZCZKI

PROBLEM Przyznaj się: ile razy posmarowałaś się kremem z filtrem przed bieganiem czy jazdą na rowerze? Ekspozycja na słońce to jeden z głównych czynników przyspieszających starzenie. Niestety, produkcja wolnych rodników rośnie też podczas intensywnego wysiłku.

ROZWIĄZANIE Jedz tłuste ryby – źródło koenzymu Q10. Sięgaj po kremy zawierające aktywne składniki, np. serum OBAGI z 20% witaminy C (ok. 282 zł) i chroń odsłoniętą skórę przed słońcem.

REKLAMA

OSŁABIONE WŁOSY

PROBLEM Coraz szczuplejsza talia często idzie w parze z coraz cieńszą kitką. Intensywne treningi w połączeniu z restrykcyjną dietą mogą powodować niedobory składników odżywczych, a przez to wypadanie włosów. OK, chciałaś mieć mniej tu i ówdzie, ale litości – nie na głowie!

ROZWIĄZANIE Po pierwsze, popraw swoją dietę i zafunduj sobie kurację suplementem wzmacniającym włosy, np. Vitapil (ok. 30 zł). Pij też napary z pokrzywy. Przed basenem zmocz włosy wodą bez chloru, żeby wchłonęły go mniej z basenu.

Sprawdź jak uporać się z wypadającymi włosami.

TRĄDZIK

PROBLEM Pot to łzy tłuszczu, ale Tobie płakać się chce, gdy przez niego krostkami obsypane są twarz, plecy, dekolt i pośladki. Nie zmywasz kosmetyków przed treningiem, a zwiększone wydzielanie potu i łoju zmienia pH skóry, sprzyjając rozwojowi bakterii.

ROZWIĄZANIE Ilość wyprysków skutecznie redukuje kwas salicylowy. Seria peelingów w gabinecie rozwiąże problem, a na co dzień oczyszczaj skórę kosmetykami z tym kwasem w składzie, np. Clinique Clarifying Lotion 3 (ok. 140 zł).

Jeśli borykasz się z wypryskami, sprawdź nasze skuteczne sposoby na trądzik.

PAJĄCZKI

PROBLEM Długie wysiłki, parne szatnie, zmiany temperatur, wiatr, mróz, słońce i woda z chlorem, a do tego hormony – Ty nie pękasz, ale naczynka mogą nie wytrzymać. Dodaj stres i... witaj trądziku różowaty!

ROZWIĄZANIE Odpoczywaj po treningu z nogami w górze i rób naprzemienny (ciepły – zimny) prysznic. Unikaj gorących kąpieli. Stosuj kremy wzmacniające naczynka z filtrami UV, np. Iwostin Capillin (ok. 40 zł), i wypróbuj La Roche Posay Rosaliac AR Intense (ok. 75 zł), by pozbyć się purpury z twarzy.

OPADAJĄCY BIUST

PROBLEM Po kilku tygodniach treningów w lustrze widzisz same pozytywne zmiany. Oprócz dwóch: piersi. Niestety, wraz ze spadkiem wagi opadają również piersi. Zwłaszcza w źle dobranym staniku.

ROZWIĄZANIE Nie o takie odchudzanie Ci chodziło? Po prysznicu masuj dekolt i piersi kremem, np. Mio Boob Tube (ok. 170 zł). Dobierz też biustonosz sportowy, który zapobiegnie rozciągnięciu biustu podczas wstrząsów.

Sprawdź też 5 sposobów na piękny biust.

DO SZATNI

Ubranie na treningu to Twoja druga skóra. Ćwicz w oddychających tkaninach, noś bieliznę z włóknami srebra o działaniu antybakteryjnym, a latem ubranie z faktorem UPF i czapkę z daszkiem.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij