[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.2

Joga twarzy - sposób na młody wygląd

Słyszysz joga i od razu myślisz - ćwiczenia dla ciała i ducha? Bardzo dobrze, ale tym razem idziemy o krok dalej i proponujemy jogę twarzy. To prosty i skuteczny sposób na naturalne zachowaniem młodego wyglądu - bez skalpela oraz zabiegów medycyny estetycznej.

joga twarzy fot. shutterstock

Na to, jak długo będziesz wyglądać młodo wpływa wiele czynników: geny, styl życia, sposób odżywiania się i pielęgnacja skóry twarzy. Pomocna jest też joga twarzy. O co chodzi i jak poprawnie ćwiczyć twarz zapytaliśmy kosmetolożkę Malwinę Zasadą, krajowego trenera jogi twarzy, ekspertkę francuskiej marki Institut Esthederm.

Rodzaje starzenia się skóry twarzy

Twarz ma 54 mięśnie mimiczne, które każdego dnia ciężko pracują, napinając skórę okolic oczu, czoła, obszaru między brwiami oraz na wysokości nosa i ust, powodując przy powstawanie zmarszczek, w procesie zwanym miostarzeniem. Dodatkowo, skóra twarzy starzeje się chronologicznie. Oznacza to, że traci napięcie, kontur a na końcu wiotczeje. Nie można też zapomnieć o starzeniu hormonalnym, które doprowadza do utraty gęstości i zwiększonej suchości skóry.

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ: joga dla nieśmiałych

Joga to naturalny lifting

Regularnie wykonywana gimnastyka mięśni twarzy może zapewnić starzejącej się skórze naturalny „lifting”, działa także prewencyjnie. Stymulacja mięśni odpowiedzialnych za zwiotczenie skóry, praca na tkankach skóry i pobudzenie mikrokrążenia są w stanie kompleksowo oddziaływać na tkankę łączną, naczynia krwionośne i mięśnie, które odpowiadają za utrzymanie rysów twarzy. Gimnastyka twarzy pomaga zatem uelastycznić skórę, poprawić kontur i owal twarzy, stymulując naturalne mechanizmy pracy mięśni.

Joga twarzy, jak to robić?

Jogę twarzy można wykonywać samodzielnie w domu. Jak to robić? Aby zmniejszyć napięcie mięśni należy twarz ostukiwać i oklepywać. Sprężystość skóry zwiększy jej ugniatanie połączone z rolowaniem. Takie ruchy powtarzaj od 3 do 6 razy na poszczególnych częściach twarzy. Jogę twarzy ćwicz po dokładnym oczyszczeniu skóry, ale jeszcze przed aplikacją kosmetyków. Tutaj bardzo ważna jest sumienność. Dla zauważalnych efektów, rób to codziennie. Wystarczy 5 minut. Po treningu mięśni twarzy nałóż na skórę liftingująco – wypełniający kosmetyk, który przyspieszy proces odnowy komórkowej.

ZOBACZ TEŻ: Jak ćwiczyć jogę - najlepsze ćwiczenia dla ciała i umysłu oraz jak wybrać najlepszą matę.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij