[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Jak pielęgnować skórę przed i po aktywności fizycznej

Podrażniona po wysiłku skóra, rumień czy wypryski to Twój problem? Podpowiadamy, jak dopasować jej pielęgnację do ulubionych aktywności.

skóra na treningu Podczas ćwiczeń zwiększa się produkcja kolagenu i drobne zmarszczki ulegają spłyceniu.

Wiadomo: regularny wysiłek fizyczny to lepsze zdrowie, ładniejsza sylwetka, mniejszy stres i wyższa samoakceptacja. Jednak kiedy Ty ćwiczysz, skóra twarzy jest narażona na kontakt z bakteriami, promieniami UV, chlorem czy smogiem. Na pomoc wezwałyśmy ekspertki, które podpowiadają, jak powinna wyglądać prawidłowa „fit” pielęgnacja.

Sprawdź też, jak dobrać odpowiednią pielęgnację do konkretnego typu cery.

Trening: Spinning, fitness, taniec

Zagrożenie: Infekcja skóry

Podczas intensywnych ćwiczeń kardio mocno się pocisz, więc często przecierasz twarz ręcznikiem. Ten papierowy jest szorstki i może podrażniać skórę, a ten wykonany z frotté jest potencjalnym siedliskiem bakterii. Który wybrać?

Rozwiązanie

„Lepszym rozwiązaniem jest ręcznik frotté, bo jest miękki i łagodniejszy dla skóry. Trzeba jednak pamiętać, aby wyprać go po każdym treningu. W przeciwnym razie zagnieżdżą się w nim bakterie, a używanie takiego ręcznika to prosta droga do infekcji. Jeżeli wygodniejsze dla Ciebie są ręczniki papierowe, to przykładaj je do twarzy, a nie pocieraj” – podpowiada lekarz medycyny estetycznej, dr n. med. Lidia Majewska z ESME Clinic w Krakowie.

Trening: Bieganie

Zagrożenie:  Wiotczenie i fotostarzenie

Bieganie, zwłaszcza na początku, prowadzi do utraty kilogramów. Niestety, niekorzystne efekty spadku wagi są widoczne właśnie na twarzy: skóra staje się bardziej wiotka i może nawet obwisać. Sprawę dodatkowo pogarszają promieniowanie słoneczne i smog.

Rozwiązanie

„Przed wyjściem z domu koniecznie nałóż krem z filtrem SPF 50, najlepiej taki, który dodatkowo zabezpiecza skórę przed smogiem. Kremy antysmogowe tworzą specjalną tarczę ochronną i nie pozwalają, by pyły PM10 przedostawały się w głąb skóry. W codziennej pielęgnacji używaj kremów z kolagenem i kwasem hialuronowym – radzi dr Majewska. Jeżeli dodatkowo masz problem z rumieniem, szukaj kremów z uszczelniającą naczynka witaminą C.

Trening: Pływanie

Zagrożenie: Przesuszenie

Pływanie w chlorowanej wodzie to prawdziwe wyzwanie dla naturalnej bariery ochronnej skóry. Chlor jest tak drażniący, że prawie każda pływaczka ma problem z suchą, swędzącą skórą twarzy.

Rozwiązanie

Zaraz po basenie wejdź pod prysznic, żeby spłukać chlor. „Przemyj twarz tonikiem nawilżającym, który przywróci komfort i właściwe pH. Następnie nałóż nawilżający krem (bezzapachowy – nie będzie dodatkowo podrażniał), najlepiej z kwasem hialuronowym i lipidami. Odbudują one warstwę ochronną naskórka” – zaleca Sylwia Szymkowiak, kosmetolog i szkoleniowiec marki Intraceuticals.

Zobacz też: Czy płyn micelarny trzeba zmywać? [opinia dermatologa]

Trening: Boks, CrossFit

Zagrożenie: Wypryski

Maty, rękawice i urządzenia do treningu są siedliskiem bakterii. Dotykanie brudnymi rękami rozgrzanej i spoconej twarzy może powodować wypryski, zaostrzenie trądziku czy nawet poważne stany zapalne skóry.

Rozwiązanie

W każdej porządnej siłowni powinien być płyn dezynfekujący i papierowe chusteczki do przecierania sprzętu. Nie ma? Przynoś z sobą chusteczki antybakteryjne. Zanim zaczniesz trening, zdezynfekuj rekwizyty, których będziesz używać. „Dodatkowo po treningu przemyj twarz żelem myjącym, a w przypadku trądziku żelem z kwasem salicylowym” – radzi Sylwia Szymkowiak.

Trening: Hot joga

Zagrożenie: Trądzik różowaty i pajączki

Jeżeli zmagasz się z trądzikiem różowatym lub masz tendencję do pękających naczynek krwionośnych – uważaj. Rozgrzana i spocona twarz może zaostrzać wypryski i rozszerzać naczynka. To chyba nie jest forma relaksu dla Ciebie. Przy słabych naczynkach powinnaś unikać wysokich temperatur. Mimo braku problemów z pajączkami i trądzikiem, masz po sesji hot jogi mocno zaczerwienioną twarz?

Rozwiązanie

„Jak tylko skończysz ćwiczenia, przemyj twarz chłodną wodą i zastosuj wzmacniający krem łagodzący zaczerwienienia, najlepiej hypoalergiczny” – zaleca dr Majewska.

ZOBACZ: Obudź się piękniejsza - jak pielęgnować twarz w nocy [najlepsze kosmetyki]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij