Fryzura po treningu – co zrobić z przepoconymi włosami?

Z siłowni chcesz pobiec prosto na spotkanie? Da się, trzeba tylko znać triki na okiełznanie potreningowej fryzury.

Fryzura po treningu Shutterstock

Intensywny poniedziałkowy trening HIIT w domu, sesja TBC we wtorek na siłowni i joga z kumpelą w środę są świetne dla twojego zdrowia, urody i humoru. Ale spocone włosy – już niekoniecznie wpływają na Ciebie tak pozytywnie.

Myślisz, że mycie załatwi sprawę? Otóż nie do końca. Jeśli po każdym treningu będziesz używała szamponu, możesz szybko pozbawić swoje włosy naturalnych olejków, które zapewniają im miękkość i blask. Dlatego czasem lepiej jest opracować strategię układania nawet nieco przepoconych kosmyków – tak, by przetrzymać jakość do kolejnego dnia. Swoim repertuarem dzieli się z nami Max Pinnel, australijski fryzjer największych gwiazd.

„Niedawno wróciłem do Australii, po wielu latach pracy za granicą. Zauważyłem, że wszyscy są tutaj niesamowicie aktywni. Nie trzeba być fryzjerem, aby wiedzieć, że pot i stylizacja fryzur nie bardzo idą w parze. Od crossfiterów po joginów, wszyscy mają problem z włosami po treningu - ale można je łatwo zmienić za pomocą kilku prostych kroków” – mówi Pinnell.

Piękne włosy i intensywne ćwiczenia nie należą to fraz z jednaj grupy skojarzeń. Ale nie musisz rezygnować ze swojej fryzury na rzecz życia spędzonego w ciasnym koczku. Oto 3 wskazówki Maxa, dzięki którym Twoje włosy będą wyglądać dobrze - niezależnie od tego, jak bardzo się spocą.

Zainwestuj w wysokiej jakości suchy szampon

Istnieje wiele opcji suchego szamponu, ale naprawdę ważne jest, aby wybierać mądrze, ponieważ większość z nich po prostu maskuje spocone włosy. W rzeczywistości nie usuwają sebum – po prostu zmieniają teksturę włosów (i często sprawiają, że wyglądasz, jakbyś posypała głowę pudrem dla dzieci). Wybieraj produkty w sprayu zamiast w pudrze. Mają lżejszą i delikatniejszą formułę. Najlepiej, aby w składzie była mączka albo skrobia ryżowa. Jeśli widzisz tam talk – odłóż kosmetyk na półkę. Mimo że jest to szybki sposób na odświeżenie włosów, to powinnaś się do tego przyłożyć. Najpierw dobrze wstrząśnij. Włosy spryskaj w kierunku od skóry, w przeciwnym razie narazisz ją na zatykanie porów i niedotlenienie.

Umyj włosy wieczorem przed treningiem i ułóż fryzurę po treningu

O ile nie masz tendencji do bardzo intensywnego pocenia się, tak naprawdę nie musisz myć włosów po ćwiczeniach, aby nadal wyglądać dobrze. „Zawsze zalecam ćwiczącym na siłowni umycie włosów poprzedniej nocy, aby były świeże, a następnie nałożenie produktów do stylizacji po treningu.” – mówi Pinnel. Głęboko oczyszczający szampon i odżywka pozwolą Ci przetrwać trening i wciąż cieszyć się świetną fryzurą.

W przypadku falowanych i kręconych włosów – zainwestuj w dobry krem do stylizacji

Będzie Twoim niezastąpionym narzędziem do definiowania loków i niwelowania efektu puszenia się włosów. A jeśli potrzebujesz jednak szybkiego umycia głowy po treningu, możesz stylizować włosy kremem na mokro. Dzięki temu prosto z siłowni można biec do baru. Instrukcja użytkowania jest niezwykle prosta: nałóż krem ​​​​do włosów na mokre kosmyki i ugniataj je, aby podkreślić loki albo fale, ale zmniejszyć puszenie. Jeśli masz skłonność do fruwających baby hairs w pobliżu skóry głowy, zawsze możesz zastosować szybkie suszenie u nasady i rozetrzeć krem ​​do włosów aż po same końce.

Zobacz również:
REKLAMA