[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Dobowy rytm skóry a pielęgnacja [kiedy stosować kosmetyki]

Stosuj kosmetyki wtedy, gdy skóra jest gotowa na ich przyjęcie, a nie wtedy, gdy Tobie jest wygodnie. Zapewniając skórze pielęgnację zgodną z jej dobowym rytmem, w pełni wykorzystasz moc preparatów. Na rezultaty nie będziesz musiała długo czekać.

dobowy rytm skóry

Twoja skóra funkcjonuje według biologicznego zegara. W dzień chroni Cię przed szkodliwym wpływem środowiska, w nocy przełącza się w tryb regeneracji. Możesz jej pomóc, dostosowując pielęgnacyjną rutynę do jej naturalnego rytmu.

Jeśli musisz uzupełnić swoją półkę z kosmetykami, a nie chcesz wydawać fortuny - sprawdź nasz artykuł o dobrych produktach do pielęgnacji z niższej półki cenowej.

5:00 - 12:00

ZADBAJ O OCHRONĘ

O tej porze dnia skóra nastawiona jest przede wszystkim na ochronę. Dlatego zanim wyjdziesz z domu, nałóż krem z filtrem UV i antyoksydantami. „Groźne są nie tylko promienie słoneczne, ale także zanieczyszczone powietrze. Brak ochrony sprawia, że w skórze niszczony jest kolagen i elastyna oraz kwas hialuronowy, a to prowadzi do powstawania zmarszczek i wiotczenia tkanek” – zaznacza Natalia Michniewicz, kosmetolog marki Tołpa. Dodaje, że ochronę wzmocnisz, stosując podkład lub krem BB z filtrem – pamiętaj o tym zwłaszcza w słoneczne dni. Zarwałaś noc i masz podkrążone oczy? Znamy to i dobrze wiemy, że tak naprawdę nic nie zastąpi snu, ale mamy dla Ciebie patent na pomoc doraźną. „Pod oczy delikatnie wklep krem z witaminami A, E i C – usprawnisz przepływ limfy i przywrócisz promienne spojrzenie” – zapewnia Bożena Społowicz, skin coach.

12:00 - 18:00

ODŚWIEŻ

Hormony zaczynają wzrastać w ciągu dnia i osiągają szczyt między południem a godz. 16. „Mowa m.in. o kortyzolu, czyli hormonie stresu. Jego podwyższony poziom zwiększa wydzielanie sebum, a także hamuje syntezę kolagenu, przez co skóra staje się ziemista i zmęczona. Następuje także wzmożona utrata wody z organizmu” – wyjaśnia Bożena Społowicz. Dlatego nie zapominaj o jej nawilżeniu od wewnątrz. Pij dużo wody i jedz zawierające ją owoce, np. pomarańcze (składają się w 85% z wody). Mają także upiększającą witaminę C. Późnym popołudniem Twój organizm zaczyna zmieniać biegi. Temperatura i ciśnienie krwi się obniżają, dlatego wyglądasz na wyczerpaną i zmęczoną. Masz po pracy ważne spotkanie albo randkę? Spryskaj twarz (także na makijaż) odświeżającą mgiełką w spreju lub przypudruj się sypkim, matującym pudrem mineralnym (nie zatyka porów), który absorbuje nadmiar sebum i odświeża Twój make-up.

Sprawdź: Jak pielęgnować skórę przed i po aktywności fizycznej

18:00 - 20:00

DOKŁADNIE OCZYŚĆ

Pierwszą rzeczą, którą powinnaś zrobić po powrocie do domu (oczywiście po zdjęciu butów), jest zmycie makijażu. „O tej porze skóra powoli zaczyna przestawiać się na procesy regeneracji i usuwanie toksyn nagromadzonych w ciągu dnia. Make-up usuń najpóźniej przed godz. 20, a przyspieszysz regenerację skóry” – podpowiada skin coach. Zasada zawsze jest ta sama, bez względu na rodzaj i problemy skórne: najpierw dokładnie oczyść twarz za pomocą mleczka, żelu czy pianki (najlepiej, aby produkt zawierał składniki łagodzące podrażnienia). Następnie zastosuj tonik, który przywróci optymalne pH skóry. Użyj takiego, który nie zawiera alkoholu i dobrze nawilży skórę.

20:00 - 22:00

SOLIDNIE ODŻYW

Wieczór to bardzo dobry czas na kolejną dawkę dobrodziejstw, które pomogą skórze w przywróceniu witalności. Zrób peeling, a następnie nałóż maskę odżywczą. I wcale nie musisz z nią leżeć. Możesz w tym czasie poćwiczyć jogę bądź przygotować zdrowy posiłek na następny dzień, albo włączyć muzykę i nieco potańczyć. Tylko bez szaleństw, bo gdy za bardzo się spocisz, to maska spłynie. „Nawet lepiej, abyś coś robiła, mając maseczkę na twarzy. Składniki aktywne dobrze się wchłoną, jeśli pobudzisz nieco ukrwienie skóry, np. podczas ruchu lub stojąc w kuchni nad parującymi garnkami. Śmiało możesz więc połączyć przyjemne z pożytecznym” – podkreśla Natalia Michniewicz.

22:00 - 5:00

POMÓŻ W REGENERACJI

Przed snem nałóż serum, a na to krem. Ważne, aby były bogate w antyoksydanty, jak witamina C i E oraz składniki odżywcze i regenerująco-nawilżające, czyli oleje i ekstrakty z roślin. W nocy regeneracja komórek skóry podwaja się i osiąga szczyt między północą a świtem. Kiedy Ty odpoczywasz, skóra wykonuje najcięższą pracę w ciągu doby. „Usuwa zbędne produkty przemian metabolicznych z organizmu, odbudowuje włókna kolagenowe i elastynowe, podwyższa działanie przeciwutleniaczy. Wspomaga też skórę w odbudowywaniu bariery ochronnej i naprawie uszkodzonego DNA” – wylicza Bożena Społowicz i dodaje: – „Przed snem unikaj jedzenia ciężkostrawnych potraw. Postaw na picie wody mineralnej i ziołowych herbat, a rano nie będziesz mieć obrzęków czy worków pod oczami. I, co najważniejsze, w nocy powinnaś zadbać przede wszystkim o spokojny sen”.

ZOBACZ TEŻ: Obudź się piękniejsza - jak pielęgnować twarz w nocy [najlepsze kosmetyki]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij